Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kdo ještě pokračuje ve vývoji?

Kdo ještě pokračuje ve vývoji?

McLaren, Ferrari a AlphaTauri omezují kompromisy.

Tento víkend nás čeká Velká cena Španělska na okruhu Barcelona-Catalunya, kde vozy již tradičně dostávají nové díly. Barcelona je oblíbeným testovacím okruhem a zpravidla se na ní i začíná evropská část sezony. Bylo by tomu tak i letos, kdyby se místo zrušených závodů v Číně a Vietnamu nejelo na okruzích Imola a Algarve. Takže i letos můžeme očekávat spoustu technických novinek, výsledek vývoje naplánovaného v zimě, nastartovaného po předsezonních testech. Ale jak bude závod ve vývoji pokračovat pak?

Red Bull a Mercedes jsou zaklíněni v boji o mistrovský titul a vítězství v Poháru konstruktérů a nemohou přestat vyvíjet. Pro týmy Haas, Williams a Alfa Romeo už naopak nemá smysl investovat do současných vozů, když revoluce v technických pravidlech sezony 2022 jim dá mnohem lepší šanci odlepit se z chvostu pole. Aston Martin a Alpine se nejspíš ještě pokusí dohnat konkurenty v lepší části středu pole. A co mají v plánu tyto tři týmy?

Optikou bodů a asi i rychlostně tuto skupinku vede McLaren. Ten pokračuje ve vývoji, ale zároveň se hodlá pevně držet plánu na postupné ponechání letošního vozu jeho osudu. Pevný datum však stanovený nemá.

"Samozřejmě nemohu vědět, co plánuje Ferrari, ale my máme jasný plán. Takže víme, co ještě letos chceme udělat a kdy se plně přesuneme na nový vůz," řekl šéf týmu McLaren, Andreas Seidl. "Samozřejmě, termíny se mohou posouvat. Ne pouze kvůli těsnému boji s Ferrari a AlphaTauri, ale také v závislosti na tom, jak velký potenciál ještě tušíme v současném voze. Pokud někdo přijde a řekne, že s trochou času navíc ve větrném tunelu dokáže vůz zásadně zlepšit, tak je třeba jít do toho. Ale může to být i naopak a vývoj končíme dříve, než jsme si mysleli."

Pro McLaren má třetí místo větší cenu než pro Ferrari. Foto: McLaren

Ferrari boj o třetí místo až tak nezajímá a čas ve větrném tunelu a s CFD již dlouho prioritně věnuje projektu návratu mezi špičku v roce 2022.

"Letošní vůz se ukázal být v souladu s očekáváními, potvrdil dobrou korelaci dat. To bylo pro nás důležité," řekl šéf týmu Ferrari, Mattia Binotto. "Zda nastal čas soustředit se na rok 2022? To se stalo v lednu! Tým nyní pracuje hlavně na voze pro příští sezonu. Ještě pokračují práce v pár oblastech, ale letošní vůz už pro nás skutečně není prioritou."

Neochvějně se tváří i AlphaTauri, jehož vůz se na začátku sezony zdál být nečekaně konkurenceschopný, přestože na bodovém kontě to není vidět. Páté místo, tedy za McLarenem a Ferrari, prý bude stačit.

"Naším cílem je bojovat o páté místo. Takový cíl jsme si určili," prozradil Jody Egginton, technický ředitel AlphaTauri. "Není zřejmé, zda jsme na tento boj stoprocentně připraveni, ale tento vůz se zdá být konkurenceschopnější než loňský. V zimě jsme naplnili technické cíle. Vůz je lepší a má větší ideální pracovní okno. Ale navzdory všemu, musíme pracovat na masivním projektu sezony 2022. Jako technický lídr nevidím žádný prostor pro kompromis."

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Red Bull