Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Taktický faul nebo nenasytnost?

Taktický faul nebo nenasytnost?

Další slovní přestřelka Red Bullu s Mercedesem

Kromě vítězství McLarenu je po VC Itálie ústředním tématem velká kolize dvou rivalů v boji o mistrovský titul. Lewis Hamilton je přesvědčen, že kolizi zavinil jeho soupeř schválně.

"Moc jsem se snažil a konečně jsem se dostal před Landa," řekl Hamilton v rozhovoru pro Sky. "Tým vypočítal, že jsem (i v boji na dálku) ve vedení, tak jsme raději hned udělali výměnu pneumatik. Nicméně byla to pomalá zastávka, Daniel prosvištěl kolem a blížil se Max. Ujistil jsem se, že mu na vnějšku nechám prostor na šířku vozu. Do první zatáčky jsem jel první, do druhé zatáčky jsem najížděl první a najednou jsem měl jeho vůz nad hlavou. Dobře věděl, co se stane, když se bude takto tlačit do druhé zatáčky. Věděl, že přeskáče přes obrubník."

Také ho překvapilo, že Verstappen po vystoupení z vozu ani nezkontroloval, zda je v pořádku. To ale asi překvapilo málokoho, neboť Hamilton se zrovna se zařazenou zpátečkou pokoušel vrátit na trať.

"Stále jsem měl pocit, že jsem v závodu. Navzdory bolesti jsem zůstal v kokpitu a pokoušel jsem se vůz přesvědčit, aby se rozjel. Bohužel to nešlo. A Max prostě prošel kolem. Trochu mě to překvapilo, protože po vystoupení z vozu se obvykle nejprve ujistíme, že ten druhý je také v pořádku."

Šéf týmu Mercedes podotkl, že Halo jeho jezdci zachránilo život.

"Nepochybně Halo zachránilo Lewisův život. Bez něj by to byl strašný incident, hrůza pomyslet," řekl Toto Wolff.

Hamilton musí být velmi rád, za bezpečnostní prvky současných vozů F1. Foto: Mercedes

Wolff také obvinil jezdce Red Bullu, že havárii na okruhu, který více seděl Mercedesu, způsobil z taktických důvodů.

"Ve fotbale se v takových situacích mluví o taktickém faulu. Asi věděl, že pokud Lewis zůstane před ním, pravděpodobně vyhraje závod."

Takové obvinění se samozřejmě nelíbí šéfovi Red Bullu.

"Zklamalo mě, že jsem Tota slyšel mluvit o profesionálním faulu," řekl Christian Horner. "Podle mě to byl závodní incident. Chválabohu nedošlo k žádnému zranění. Myslím, že Verstappen byl v dost silné pozici na to, aby si tam zasloužil více místa na levé straně. Je férové říct, že každá strana má své argumenty a když se potkají uprostřed, tak z toho kolize vychází jako závodní incident. Jeden řekne, že Max mohl kolizi zabránit, kdyby jel více vlevo, druhý řekne, že Hamilton měl spoustu místa na trati vpravo."

A nemůžeme vynechat pohled Maxe Verstappena.

"Viděli jsme, že do první zatáčky to bude těsné. Musel přejet přes bílou čáru a já musel vyjet na zelený povrch, abychom se nedotkli. Jel jsem vnějškem a on si uvědomil, že to dám. Takže mě začal vytlačovat. Nečekal jsem, že mě bude tlačit dál, dál a dál, protože to nepotřeboval. Kdyby mi prostě nechal místo na vnitřku, souboj by pokračoval za druhou zatáčkou a pravděpodobně by z něj vyšel jako vítěz. Ale on mě vytlačoval, až jsem neměl kudy projet," řekl nizozemský závodník.

Po Silverstone jsme tak svědky další slovní přestřelky. Uvidíme, kolik takových ještě sezona 2021 přinese. Verstappen má aktuálně v šampionátu náskok pouze pěti bodů a v Rusku před startem ztratí tři pozice.

Zdroj: Motorsport, Sky, úvodní foto: Mercedes