Mercedes měl dveře k vítězství otevřené
Po bitvě je každý generál.
V cíli Velké ceny USA Lewis Hamilton nevěděl o způsobu, jakým by ho mohl jeho tým dovést k vítězství.
"Byl to zábavný závod, měli jsme dobrý start, ale na středně tvrdých pneumatikách se (Max Verstappen) držel těsně za mnou a pak jel na extrémně brzkou výměnu. Doufal jsem, že na konci závodu na něj zaútočím, ale tak se zdá, že klíčem k vítězství byla pozice na trati. Nevím, co jsme mohli udělat jinak. Budu o tom mluvit s týmem, ale myslím, že jsme dnes odvedli svou práci a tohle prostě je výsledek."
Šéf týmu Mercedes soupeřům hned pogratuloval k vydařenému risku.
"Sáhli po extrémně agresivní strategii," řekl Toto Wolff. "My jsme něco podobného udělali na začátku sezony v Bahrajnu, také se nám to tehdy vyplatilo. Věděli jsme, že nám hrozí undercut, ale nečekali jsme ho tak brzy."
Na týmové poradě později Mercedes došel k závěru, že Hamilton mohl VC USA vyhrát, ale správnou cestu nešlo vidět.
"Na středně tvrdých jsme se trápili i v krátkém stintu, takže nás nemohlo ani napadnout jet na brzkou první zastávku a pokusit se o dlouhý stint na pouze o stupeň tvrdších pneumatikách," vysvětluje Andrew Shovlin, hlavní závodní inženýr. "Teď, když už je po bitvě, si myslím, že jsme mohli udělat zastávku ještě dříve (než Verstappen) a zvládli bychom to. Byl by to Lewis, kdo by doufal, že v posledních kolech závodu ještě bude mít nějakou přilnavost."
Hamilton se po startu dostal do vedení, proto neriskoval, a proto i prohrál. Foto: Mercedes
Hamilton bojoval sám, protože jeho týmový kolega se po ztrátě pěti míst na startu kvůli penalizaci nedokázal za celý závod dostat před vozy druhé ligy.
"Moc se toho neudálo. Snažil jsem se, ale nebylo snadné prokousávat se vpřed. V prvním stintu jsem se zasekl za vozem AlphaTauri a stálo mě to spoustu času. Závod byl bez výjezdu bezpečnostního vozidla nebo jiných situací, které by nám otevřely příležitosti," řekl finský závodník.
Zdroj: Mercedes, Motorsport, úvodní foto: Mercedes