Jezdci už budou sami vracet pozice
Wittich od toho dává ruce pryč.
Jeden ze dvou nových ředitelů závodu F1 už v Bahrajnu udělal pořádek v hranicích trati. Před VC Saúdské Arábie stihl Niels Wittich uklidit i v procesu rozhodování o trestech za předjíždění mimo hranice trati, případně získávání časové výhody mimo trať. V minulých letech nám režie nabízela dialogy, vyjednávání mezi jezdci, týmy a ředitelem závodu. Několikrát se pak muselo vysvětlovat, že ředitel závodu má v této situaci pouze poradní funkci. Mohl "poradit" týmu, aby svému jezdci nařídil vrátit pozici dříve, než komisařům závodu poradil, aby incident prošetřili, po čem zpravidla následoval trest.
Nově se už ředitel závodu nebude do takových incidentů plést. Je pouze na jezdci, a jeho týmu, aby z vlastní iniciativy vrátil pozici, pokud ji získal mimo trať, nebo zpomalil v případě, že mimo trať získal značnou časovou výhodu. Pokud tak neučiní, neboť je přesvědčen, že si počínal v souladu s pravidly, prostě počká, zda budou komisaři incident prošetřovat a jak rozhodnou.
Závodníci, jako například Carlos Sainz, novinku vítají.
"Podle mě je to správná cesta, takhle to má v závodě fungovat," řekl španělský závodník. "Musí se to dělat hned, nemůžeme na rozhodnutí čekat tři-čtyři kola."
Jeho týmový kolega z Ferrari doufá, že ředitel závodu se vloží do méně přehledných, hromadných incidentů.
„Jsou i nejasné situace,“ upozorňuje Charles Leclerc. „Kupříkladu loňský start v Mexiku. To je dobrý příklad toho, když nastane chaos. Člověk získá pozice, ale sám nemá šanci vědět, jak má správně postupovat. V takovém případě budeme potřebovat, aby to závodní ředitel zorganizoval.“
Loni v Mexiku získal Leclerc po startu značné množství pozic jízdou mimo trať, ale měl navybranou? Foto: Ferrari
Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Alpine