Takto se mají piloti chovat v soubojích v zatáčkách
FIA jim stanovila pravidla.
Členům nového dozoru FIA nad Formulí 1 můžeme připsat další sympatické rozhodnutí. Sepsali a rozeslali pravidla, kterých se mají piloti na trati držet. Došlo k tomu už před první velkou cenou sezony v Bahrajnu a dozvídáme se to díky podobnému dokumentu poslanému závodníkům F3. Oficiálně se jedná o nezávaznou příručku, ale můžeme očekávat, že stevardi se jí budou přesto držet.
pravidla předjíždění vnitřní stranou zatáčky
Aby byl předjížděný vůz povinen nechat předjíždějícímu místo, musí být značná část předjíždějícího vozu vedle toho, které je předjížděno. Manévr musí být proveden bezpečným a kontrolovaným způsobem a vůz musí zůstat jasně v hranicích trati. Když budou stevardi posuzovat, co je značná část vozu, budou přihlížet k několika faktorům včetně toho, zda měl předjíždějící vůz přední kola vedle soupeřova vozu nejpozději v apexu zatáčky.
pravidla předjíždění vnější stranou zatáčky
Aby byl předjížděný vůz povinen nechat dostatečný prostor, předjíždějící vůz musí mít značnou část vozu vedle něj, přičemž předjížděcí manévr musí být proveden bezpečným a kontrolovaným způsobem. Když budou stevardi posuzovat, co je znační část vozu, budou kromě jiných faktorů přihlížet i na to, zda byl předjíždějící vůz vpředu při dosažení apexu zatáčky.
pravidla předjíždění v šikanách a esíčkách
Výše uvedené bude podobným způsobem aplikováno na každou zatáčku. A jak již bylo avizováno, FIA zavedla striktní zákaz narušování hranic trati, přičemž je na jezdci vrátit pozici zpět dříve, než mu bude udělen trest.
Posuzování soubojů by mělo být letos transparentnější. Foto: AlphaTauri
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Haas