Dixon slaví 52. triumf a vyrovnal Maria Andrettiho
Honda Indy Toronto – závod
Šestinásobný šampion IndyCar Scott Dixon vyhrál nedělní závod na městském okruhu v Torontu. Je tak jisté, že neuvěřitelná série, kdy od roku 2005 v každé sezoně vyhrál alespoň jeden závod, neskončí. Svým 52. triumfem v kariéře navíc v historických tabulkách vyrovnal Maria Andrettiho. Jeho stájový kolega a lídr šampionátu Ericsson dojel pátý a vyjma Dixona na všechny ostatní rivaly v boji o titul navýšil náskok.
Zatímco vítěz kvalifikace Herta neměl na startu problém, Dixon se musel bránit útoku Newgardena. Byl ale úspěšný a Newgarden měl v dalších zatáčkách plné ruce práce s Rossim. Do souboje se pak zapojil i McLaughlin, který předjel nováčka Malukase a posunul se za Rossiho.
Malukasův stájový kolega Sató ale v první zatáčce po kontaktu s Pagenaudem narazil levým předním kolem do zdi. O tu zničil zavěšení. Ačkoliv se vůz snažil dostat do boxů, což se mu nakonec povedlo, odpadlo z něj několik velkých dílů, a to přinutilo IndyCar vyvěsit žluté vlajky.
Restart přišel ve čtvrtém kole. Malukas se propadl o další příčku níže, tentokrát za Rosenqvista. Naopak Power po startu z 16. pozice získal čtyři příčky, byť jen dočasně, neboť se před něj dokázal vrátit Grosjean. To už ale byly v plném proudu zastávky v boxech, které odstartoval v 10. kole Palou. Power byl mezi prvními, kdo si dojel pro nové pneumatiky.
Protože žlutá fáze by v tuhle chvíli znamenala posun za piloty, kteří již byli v boxech, velmi rychle je k mechanikům následovali i lídři závodu – Dixon v 18. kole, Herta o kolo později. Vrátil se sice těsně před Novozélanďana, ten jej ale na cílové rovince předjel. Za nimi byli Newgarden a Rossi, následoval Malukas a Rosenqvist, který se při zastávkách v boxech dostal před McLaughlina.
Naopak na dlouhý první stint vsadili Rahal, VeeKay, O´Ward a Johnson. Ti teď vedli závod. Rahal do 25. kola, kdy zamířil k mechanikům, vrátil se na 13. místě a záhy se před něj dostal i Pagenaud. O´Ward předjel na dráze VeeKaye. Ten zastavil v 31. kole. O´Ward krátce na to následoval, neboť akutně hrozila další žlutá fáze. Z vozu Daltona Kelletta stoupal bílý kouř. Kanaďan jej ale dostal do boxů a na trať ani neunikl olej.
Po O´Wardově pit stopu převzal vedení Dixon, 2,5 vteřiny za ním byl Herta, Newgarden ztrácel už 15 vteřin, což bylo dáno jednak tím, že se zasekl za Dalym, který jel na jiné strategii, a pak také tím, že musel šetřit palivo, neboť stavěl o několik kol dříve než Dixon a Herta. Na dalších příčkách jezdili Rossi a Rosenqvist, který se dostal před Malukase.
Souboj Rossiho a Rosenqvista o 4. příčku skončil ve 45. kole. Rosenqvist se ve třetí zatáčce pokusil po vnitřku dostat před svého soupeře, když šlápl na plyn, tak jeho vůz ustřelil doleva, postrčil Rossiho a ten skončil přímo ve zdi. Znovu zavlály žluté vlajky.
Z hromadného pit stopu vzhledem k tomu, jak krátká a úzká pit lane v Torontu je, se všichni báli. Doplatil na to akorát Newgarden, který zastavil příliš daleko od boxové zdi a tým měl problémy se zasunutím tankovací hadice do nádrže. Američan se propadl na 11. místo.
Do boxů nezamířili VeeKay a Daly, kteří stavěli jen o pár kol dříve. Za nimi bylo pořadí Dixon, Herta, Rosenqvist, McLaughlin, Rahal, Pagenaud, Ericsson, Palou a Newgarden. Ten ale po restartu další dvě příčky ztratil.
Přání pilotů týmu Ed Carpenter Racing, aby teď dostali možnost najet si náskok a pole se natáhlo, se ale nesplnilo, protože v 55. kole zavlály žluté vlajky znovu, tentokrát kvůli rozpadající se dráze. V první zatáčce se objevil obrovský betonový úlomek. Daly zamířil do boxů, VeeKay zůstal na trati.
Znovu závodit se začalo v 59. kole, ale okamžitě zavlály znovu žluté vlajky. Kirkwood v závěrečném úseku zaútočil na Johnsona a roztočil jej napříč dráhou. Tentokrát k mechanikům zamířil VeeKay, ale jak se jezdci museli vyhýbat místu nehody, tak i přes to, že byl na trati pace car, se vrátil 13.
Další restart následoval v 66. kole. Rahal předjel McLaughlina v souboji o čtvrté místo. Ten se dostal mimo závodní stopu a ztratil další čtyři příčky. Alespoň částečně sanovat předchozí nezdary se povedlo Newgardenovi a bylo z toho 10. místo.
Dixon si držel s přehledem náskok. Herta navíc musel poočku hlídat v zrcátku Rosenqvista, který unikl penalizaci za kontakt s Rossim, neboť šlo podle IndyCar o závodní incident. V závěrečných kolech se už pak na pořadí nic významného nezměnilo.
Dixon tak získal 52. vítězství v kariéře. Více triumfů má na kontě už jen A. J. Foyt (67). Herta dojel druhý před Rosenqvistem a Rahalem. Ericssonovi patřila pátá příčka. Po startu z chvostu pole se na šesté místo dostali Palou a na sedmé Pagenaud. Za osmým Lundgaardem následovali dva piloti týmu Penske McLaughlin a Newgarden. a za nimi O´Ward, který je v pořadí šampionátu šestý.
Sezona pokračuje už nadcházející víkend a to hned dvěma závody na oválu v Iowě
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:38:45,3087 | 85 | 50+3 |
2. | Colton Herta | Andretti Autosport | Honda | + 0,8106 | 85 | 40+2 |
3. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | Chevrolet | + 1,3490 | 85 | 35+1 |
4. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 4,4830 | 85 | 32+1 |
5. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | + 5,1260 | 85 | 30 |
6. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | + 6,3629 | 85 | 28 |
7. | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | Honda | + 8,7398 | 85 | 26 |
8. | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 9,3820 | 85 | 24 |
9. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | + 10,2868 | 85 | 22 |
10. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | + 10,6561 | 85 | 20 |
11. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | + 12,4284 | 85 | 19+1 |
12. | David Malukas | Dale Coyne Racing | Honda | + 13,3711 | 85 | 18 |
13. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 18,2715 | 85 | 17+1 |
14. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | + 18,4471 | 85 | 16 |
15. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | + 19,0185 | 85 | 15 |
16. | Romain Grosjean | Andretti Autosport | Honda | + 19,7939 | 85 | 14 |
17. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | Honda | + 20,3903 | 85 | 13 |
18. | Devlin DeFrancesco | Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | + 21,2042 | 85 | 12 |
19. | Jack Harvey | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 21,9470 | 85 | 11 |
20. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 24,2445 | 85 | 10 |
21. | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | Honda | Havárie | 73 | 9 |
22. | Kyle Kirkwood | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | Havárie | 58 | 8 |
23. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | Havárie | 44 | 7 |
24. | Dalton Kellett | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | Porucha | 30 | 6 |
25. | Takuma Sató | Dale Coyne Racing | Honda | Havárie | 0 | 5 |
původní reportáž redakce, úvodní foto: Penske Entertainment