Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Na suchu kraloval Verstappen

Na suchu kraloval Verstappen

VC Japonska - 3. trénink

V závěrečném volném tréninku už se jezdilo na suchu. Vyhrál Verstappen před Sainzem a Leclercem. Alonso porazil Péreze i oba piloty Mercedesu.

Třetí volný trénink se v Japonsku rozběhl ve 12:00 hodin místního času. Zatímco sobotní jízdy se konaly pouze na mokru, tentokrát už bylo počasí o poznání lepší a trať byla suchá. Zatímco asfalt měl teplotu 30 stupňů, vzduch 21.

Gasly šel do třetího volného tréninku s vyřešenou budoucností. Krátce před jeho startem totiž bylo definitivně oznámeno, že příští rok nahradí Alonsa u Alpine a stane se novým týmovým kolegou Ocona. I AlphaTauri hned oznámila jméno jezdce, který Gaslyho nahradí. Je jím bývalý šampion F2 a formule E De Vries, který na svět F1 zapůsobil zejména devátým místem při Velké ceně Itálie v Monze. Tam nahradil nemocného Albona.

Jelikož šlo o první jízdy víkendu na suché trati, jezdci neotáleli a ještě před startem třetího tréninku se začaly řadit monoposty na konci boxové uličky. Pu uplynutí dvou minut už jezdili po dráze všichni. Zastoupení měly na dráze všechny směsi pneumatik. V akci jsme viděli měkkou směs, střední sadu i tu tvrdou.

První měřené kolo zajel vítěz mokrého druhého tréninku Russell. Mělo hodnotu 1:37,969. Na prvním místě ale nezůstal dlouho. I ostatní piloti totiž zajížděli svá první měřená kola a pořadí se hodně míchalo. Poté, co všichni měli na kontě zajetý čas, vedl Verstappen před Pérezem a Norrisem. Latifi vyjel v závěrečné šikaně mimo trať.

Piloti Mercedesu začali na pomalejších směsích pneumatik. Foto: Mercedes



Sainz s Leclercem se po prvních deseti minutách nacházeli na osmém, respektive jedenáctém místě. Monačan ovšem začínal na střední sadě pneumatik. Jeho kolega Sainz měl měkkou. Na zadních pozicích se nacházeli i piloti Mercedesu. Hamilton byl čtrnáctý, Russell patnáctý. Sedminásobný mistr světa jezdil na tvrdé sadě a Russell na střední.

Hamilton byl nespokojen s nestabilitou svého vozu a stěžoval si na silný nárazový vítr. Domácího Cunodu naštval Alonso: "Neví, jak předjíždět," sepsul ve vysílačce dvojnásobného mistra světa.

Jezdci se soustředili zejména na závodní simulace, které nemohli v pátek na suché trati provést. Časy zajeté v úvodu tedy piloti moc nevylepšovali.

Hamilton s Russellem vyjeli krátce před skončením první poloviny tréninku poprvé na měkkých pneumatikách. Netrvalo proto dlouho a "stříbrné šípy" se zlepšily. Zatímco Hamilton se posunul na druhé místo, Hamilton na čtvrté. Vzápětí se ale zlepšili i piloti Alpine na střední sadě. Alonso se dostal na druhou pozici a Ocon na třetí.

Tou dobou už ale měli měkké pneumatiky i piloti Ferrari. A na těch se zadařilo zejména Sainzovi. Španěl se s časem 1:30,965 dostal na první místo. Leclerc se posunul na druhou příčku. Verstappena právě jeden z vozů Ferrari zdržel a Nizozemec tak zajel do boxů.

Carlos Sainz dlouho vedl, nakonec se ale musel sklonit před Verstappenem. Foto: Ferrari



Ricciardo nedobrzdil do závěrečné šikany a projel ji tak rovně. Po úvodním úseku na měkké směsi nyní Australan jezdil na nejtvrdší sadě.

Albonovi se na měkké směsi zadařilo a dostal se až na čtvrtou pozici. Jeho kolega Latifi vyjel z dráhy ve 14. zatáčce.

Po nasazení střední sady pneumatik se zlepšil Verstappen. S časem 1:31,316 překonal Leclerca a byl druhý se ztrátou 351 tisícin na Sainze.

Závěrečné minuty patřily kvalifikačním simulacím. Mohli jsme tak vidět rychlá kola a pořadí se míchalo. Leclerc se mimo jiné vrátil na druhé místo před Verstappena. Nizozemec ale neotálel a vzápětí kontroval časem 1:30,671. Ten ho dostal nejen zpět před Leclerca, ale dokonce i před Sainze. Ujal se tak vedení.

Verstappen už se na prvním místě udrřel do konce tréninku. Druhý skončil Sainz a třetí Leclerc. V kvalifikačních simulacích se zadařilo také Alonsovi. Pilot Alpine totiž zajel čtvrtý čas a kromě Péreze porazil i oba jezdce Mercedesu.

Russell zažil krátce před koncem tréninku jednu pořádně horkou chvilku. Brit si totiž nerozuměl v 11. zatáčce s Gaslym, který mu neuhnul a vše málem skončilo zle. "Málem jsem do něj naboural," stěžoval si Russell.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:30,671   22
2. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:30,965 + 0.294 27
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:30,980 + 0.309 27
4. Fernando Alonso Alpine Renault 1:31,320 + 0.649 20
5. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:31,514 + 0.843 25
6. George Russell Mercedes Mercedes 1:31,530 + 0.859 28
7. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:31,589 + 0.918 25
8. Lando Norris McLaren Mercedes 1:31,747 + 1.076 27
9. Esteban Ocon Alpine Renault 1:31,750 + 1.079 22
10. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:31,838 + 1.167 25
11. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:31,860 + 1.189 28
12. Alexander Albon Williams Mercedes 1:31,946 + 1.275 26
13. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:31,971 + 1.300 24
14. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:32,222 + 1.551 25
15. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:32,290 + 1.619 23
16. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:32,366 + 1.695 24
17. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:32,377 + 1.706 26
18. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:32,385 + 1.714 24
19. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:32,868 + 2.197 26
20. Pierre Gasly AlphaTauri Red Bull 1:32,881 + 2.210 24


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull