Na suchu kraloval Verstappen
VC Japonska - 3. trénink
V závěrečném volném tréninku už se jezdilo na suchu. Vyhrál Verstappen před Sainzem a Leclercem. Alonso porazil Péreze i oba piloty Mercedesu.
Třetí volný trénink se v Japonsku rozběhl ve 12:00 hodin místního času. Zatímco sobotní jízdy se konaly pouze na mokru, tentokrát už bylo počasí o poznání lepší a trať byla suchá. Zatímco asfalt měl teplotu 30 stupňů, vzduch 21.
Gasly šel do třetího volného tréninku s vyřešenou budoucností. Krátce před jeho startem totiž bylo definitivně oznámeno, že příští rok nahradí Alonsa u Alpine a stane se novým týmovým kolegou Ocona. I AlphaTauri hned oznámila jméno jezdce, který Gaslyho nahradí. Je jím bývalý šampion F2 a formule E De Vries, který na svět F1 zapůsobil zejména devátým místem při Velké ceně Itálie v Monze. Tam nahradil nemocného Albona.
Jelikož šlo o první jízdy víkendu na suché trati, jezdci neotáleli a ještě před startem třetího tréninku se začaly řadit monoposty na konci boxové uličky. Pu uplynutí dvou minut už jezdili po dráze všichni. Zastoupení měly na dráze všechny směsi pneumatik. V akci jsme viděli měkkou směs, střední sadu i tu tvrdou.
První měřené kolo zajel vítěz mokrého druhého tréninku Russell. Mělo hodnotu 1:37,969. Na prvním místě ale nezůstal dlouho. I ostatní piloti totiž zajížděli svá první měřená kola a pořadí se hodně míchalo. Poté, co všichni měli na kontě zajetý čas, vedl Verstappen před Pérezem a Norrisem. Latifi vyjel v závěrečné šikaně mimo trať.
Sainz s Leclercem se po prvních deseti minutách nacházeli na osmém, respektive jedenáctém místě. Monačan ovšem začínal na střední sadě pneumatik. Jeho kolega Sainz měl měkkou. Na zadních pozicích se nacházeli i piloti Mercedesu. Hamilton byl čtrnáctý, Russell patnáctý. Sedminásobný mistr světa jezdil na tvrdé sadě a Russell na střední.
Hamilton byl nespokojen s nestabilitou svého vozu a stěžoval si na silný nárazový vítr. Domácího Cunodu naštval Alonso: "Neví, jak předjíždět," sepsul ve vysílačce dvojnásobného mistra světa.
Jezdci se soustředili zejména na závodní simulace, které nemohli v pátek na suché trati provést. Časy zajeté v úvodu tedy piloti moc nevylepšovali.
Hamilton s Russellem vyjeli krátce před skončením první poloviny tréninku poprvé na měkkých pneumatikách. Netrvalo proto dlouho a "stříbrné šípy" se zlepšily. Zatímco Hamilton se posunul na druhé místo, Hamilton na čtvrté. Vzápětí se ale zlepšili i piloti Alpine na střední sadě. Alonso se dostal na druhou pozici a Ocon na třetí.
Tou dobou už ale měli měkké pneumatiky i piloti Ferrari. A na těch se zadařilo zejména Sainzovi. Španěl se s časem 1:30,965 dostal na první místo. Leclerc se posunul na druhou příčku. Verstappena právě jeden z vozů Ferrari zdržel a Nizozemec tak zajel do boxů.
Ricciardo nedobrzdil do závěrečné šikany a projel ji tak rovně. Po úvodním úseku na měkké směsi nyní Australan jezdil na nejtvrdší sadě.
Albonovi se na měkké směsi zadařilo a dostal se až na čtvrtou pozici. Jeho kolega Latifi vyjel z dráhy ve 14. zatáčce.
Po nasazení střední sady pneumatik se zlepšil Verstappen. S časem 1:31,316 překonal Leclerca a byl druhý se ztrátou 351 tisícin na Sainze.
Závěrečné minuty patřily kvalifikačním simulacím. Mohli jsme tak vidět rychlá kola a pořadí se míchalo. Leclerc se mimo jiné vrátil na druhé místo před Verstappena. Nizozemec ale neotálel a vzápětí kontroval časem 1:30,671. Ten ho dostal nejen zpět před Leclerca, ale dokonce i před Sainze. Ujal se tak vedení.
Verstappen už se na prvním místě udrřel do konce tréninku. Druhý skončil Sainz a třetí Leclerc. V kvalifikačních simulacích se zadařilo také Alonsovi. Pilot Alpine totiž zajel čtvrtý čas a kromě Péreze porazil i oba jezdce Mercedesu.
Russell zažil krátce před koncem tréninku jednu pořádně horkou chvilku. Brit si totiž nerozuměl v 11. zatáčce s Gaslym, který mu neuhnul a vše málem skončilo zle. "Málem jsem do něj naboural," stěžoval si Russell.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:30,671 | 22 | |
2. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:30,965 | + 0.294 | 27 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:30,980 | + 0.309 | 27 |
4. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:31,320 | + 0.649 | 20 |
5. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:31,514 | + 0.843 | 25 |
6. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:31,530 | + 0.859 | 28 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:31,589 | + 0.918 | 25 |
8. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:31,747 | + 1.076 | 27 |
9. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:31,750 | + 1.079 | 22 |
10. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:31,838 | + 1.167 | 25 |
11. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:31,860 | + 1.189 | 28 |
12. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:31,946 | + 1.275 | 26 |
13. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:31,971 | + 1.300 | 24 |
14. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:32,222 | + 1.551 | 25 |
15. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:32,290 | + 1.619 | 23 |
16. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:32,366 | + 1.695 | 24 |
17. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:32,377 | + 1.706 | 26 |
18. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:32,385 | + 1.714 | 24 |
19. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:32,868 | + 2.197 | 26 |
20. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:32,881 | + 2.210 | 24 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull