Deštivá Suzuka přinesla Verstappenovi druhý titul
VC Japonska - závod
Deštivá Velká cena Japonska přinesla Verstappenovi 12. triumf v sezoně a může slavit druhý titul v kariéře. Jako druhý sice projel cílem Leclerc, kvůli zkrácení šikany v posledním kole se ale propadl po penalizaci na třetí místo a stříbro tak nakonec bral Pérez. Latifi získal první dva body v sezoně. Závod byl kvůli špatnému počasí a incidentům v úvodu na téměř dvě hodiny přerušen.
V neděli se do Japonska vrátil déšť a před startem bylo jasné, že minimálně úvodní kola Velké ceny Japonska se uskuteční na mokru. Zatímco vzduch měl před startem teplotu 17 stupňů, mokrý asfalt 21 stupňů.
Po vyhrané kvalifikaci startoval z pole position Verstappen, který se již v Suzuce mohl stát dvojnásobným mistrem světa. Vedle něj stál v první řadě Leclerc. Za touto dvojicí následovali Sainz, Pérez, Ocon, Hamilton, Alonso, Russell, Vettel, Norris, Ricciardo, Bottas, Cunoda, Čou, Schumacher, Albon, Magnussen, Stroll a Latifi. Z boxů vyrážel Gasly. Francouz sice zajel v kvalifikaci sedmnáctý čas, na jeho voze se ale měnila specifikace zadního křídla a nastavení zavěšení. Všichni piloti nazuli pro start závodu přechodné pneumatiky.
Leclercovi vyšel start o něco lépe než Verstappenovi a na chvíli se dostal do vedení. Pilot Red Bullu byl ale v nájezdu do první zatáčky odvážnější a dostal se zpět před Monačana. Leclerc se v několika dalších metrech nechtěl vzdát a ještě ve druhé zatáčce byli oba piloti kolo na kolo, nakonec ale tento souboj vyhrál Verstappen. Ke změně došlo i na třetí pozici. Sainze překonal Pérez. Španěl ale brzy nebyl ani čtvrtý. Brzy se totiž roztočil, zadní částí vozu narazil do zdi a závod pro něj skončil. Na trať se vydal zpomalovací vůz.
Sainz ovšem nebyl jediným pilotem, který se v úvodním okruhu dostal do problémů. Vettel byl totiž v první zatáčce vystrčen ven po kontaktu s Alonsem a po slibé kvalifikaci spadl na chvost. Během prvního kola se roztočil také Čou. U Albona se objevili technické problémy. Thajec tak odstavil vůz a i on tím pádem ze závodu odstoupil. Gasly zase během prvního kola sestřelil reklamní panel a dlouho jej táhnul s sebou.
Na konci druhého kola se ředitelství závodu rozhodlo vyvěsit červenou vlajku a závod byl zastaven. Pořadí během přerušení bylo Verstappen, Leclerc, Pérez, Ocon, Hamilton, Alonso, Russell, Ricciardo, Cunoda, Schumacher, Stroll, Magnussen, Norris, Bottas, Latifi, Vettel, Čou a Gasly.
Vyhlídky na další vývoj závodu nebyly během přerušení příliš dobré. Podle předpovědi počasí měl totiž déšť sílit.
Zdálo se, že jezdci a týmy byli před startem závodu příliš optimističtí a že přechodné pneumatiky nebyly nejvhodnější volbou. Když totiž Gasly na konci prvního kola zajel do boxů s poškozeným předním křídlem, nasadil rovněž pneumatiky do extrémního mokra.
Ředitelství závodu oznámilo, že přerušení závodu má dva důvody. Tím prvním byly samozřejmě zhoršující se podmínky a tím druhým nutnost opravit bariéru po Sainzově havárii.
Po několika minutách přišla informace, že k restartu závodu dojde ve 14:50 místního času. Ředitelství závodu rovněž rozhodlo, že restart bude letmý a že se za zpomalovacím vozem odjede více než jedno kolo.
Současně se potvrdilo, že podmínky na dráze se zhoršily. Tentokrát už totiž všichni piloti nazuli pneumatiky do extrémního mokra.
Ve 14:50 se ale nakonec vozy nerozjely. Ředitelství závodu se totiž rozhodlo restart prozatím zrušit.
Během přerušení vyšlo najevo, že krátce před vyvěšením červených vlajek došlo k nebezpečné situaci. V době, kdy byl Gasly ještě na trati, už totiž po okruhu kroužil traktor, který se vydal odklízet Sainzův vůz.
"Co to má být? Traktor na trati? Projel jsem kolem něj. To je nepřijatelné. Jen si vzpomeňte, co se tu stalo. Nemůžu tomu uvěřit," připomněl Gasly tragickou nehodu Julese Bianchiho z roku 2014.
FIA se k incidentu vyjádřila následovně: "Aby mohla být trať odklizena po incidentu, byl na trať povolán zpomalovací vůz a závod neutralizován. Vůz číslo deset, který utrpěl poškození a stavěl za zpomalovacím vozem, pak jel vysokou rychlostí, aby dohnal zbytek pole. Podmínky se ale zhoršovaly a byla vyvěšena červená vlajka ještě předtím, než vůz se startovním číslem 10 projel místem, kde došlo k incidentu, při kterém si poškodil vůz."
S restartem závodu to v dalších minutách nevypadalo moc nadějně. Ani v 15:45 hodin místního času se totiž na trati nic nedělo. Do vypršení časového limitu pro závod už zbývala jenom 1 hodina a 18 minut.
Přerušení závodu využil Cunoda, aby vystoupal na boxovou zídku a pozdravil z ní domácí fanoušky na tribunách. I nadále se řešila přítomnost traktoru na dráze v době, kdy po ní ještě kroužil Gasly. K situaci se vyjádřil na sociálních sítích i Norris a dal Gaslymu za pravdu. "Jak se něco takového mohlo stát? V takovém situaci přišel před lety jeden z nás o život. Riskujeme své životy, zvláště v takovýchto podmínkách. Chceme závodit, ale toto je nepřijatelné," byl jezdec McLarenu kritický.
Od sportovních komisařů ale podobná podpůrná reakce nepřišla. Oznámili totiž, že Francouz bude po skončení závodu vyšetřován za překročení rychlosti při jízdě pod červenými vlajkami.
Gaslyho se ale zastali i další: "Rozbité auto se nacházelo v nebezpečné pozici. V takovýchto podmínkách měla přijít červená vlajka okamžitě. Ještě k tomu byly naprosto jasně na dráze úlomky. A nikdy by neměl být na dráze traktor, dokud nejsou všechna auta seřazena za zpomalovacím vozem nebo dokud nejsou v boxech. Tady nemůžeme vinit jenom Gaslyho," napsal na sociálních sítích pilot F1 Martin Brundle.
Kritický byl i Pérez: "Jak máme dát najevo, že nikdy nechceme vidět na trati jeřáb? Přesně kvůli této chybě jsme ztratili Julese. To, co se stalo dnes, je totálně nepřijatelné. Doufám, že dnes to bylo naposledy, co jsem viděl na trati jeřáb," zlobil se Mexičan.
Hamilton naopak volal po restartu: "Pojďme s tím pohnout, zkusme to. Jestli se v tom dát jet nebo ne budeme vědět okamžitě," napsal na sociálních sítích.
A ředitelství závodu Hamiltona vyslyšelo. Bylo totiž oznámeno, že k restartu dojde v 16:15 hodin místního času. Bylo ale jasné, že se neodjede plná vzdálenost závodu. Do jeho konce totiž tou dobou zbývala už méně než hodina. Existovalo navíc riziko, že se nebude udělovat plný počet bodů. Aby se něco takového stalo, museli by závodníci odjet více než 75 % původní délky závodu.
Před restartem vedl Verstappen před Leclercem a Pérezem. V bodované desítce se nacházeli rovněž Ocon, Hamilton, Alonso, Russell, Ricciardo, domácí Cunoda i Schumacher. Za nimi platilo pořadí Stroll, Magnussen, Norris, Bottas, Latifi, Vettel, Čou a Gasly. Sainz a Albon už v závodě nepokračovali. Na dráhu jezdci vyjeli s gumami do extrémních podmínek.
Ihned poté, co se jezdci vydali za zpomalovacím vozem do akce, hlásil Hamilton, že podmínky jsou lepší. Ocon si pochvaloval o poznání lepší viditelnost. Zlepšené podmínky potvrzovali i Leclerc s Pérezem.
Bottas byl ale opačného názoru: "Viditelnost je pořád příliš slabá, zvláště když mám před sebou tolik vozů," sdělil do vysílačky. Verstappen měl pocit, že déšť zesílil.
Po třech kolech za zpomalovacím vozem se ředitelství závodu rozhodlo stáhnout zpomalovací vůz a začalo se závodit. Tou dobou zbývalo do konce závodu už jen 40 minut.
Letmý start zvládl Verstappen dobře a ihned mírně poodjel Leclercovi. Pozornost ale vzbudili i Vettel s Latifim. Ti totiž ihned po restartu nazuli pneumatiky do přechodných podmínek. Šlo sice o risk, oba se ale nacházeli daleko za bodovanými pozicemi a neměli tak moc co ztratit. Zastávky ale neproběhli hladce. Vettel byl totiž vpuštěn Latifimu do cesty a sportovní komisaři to vyšetřovali jako nebezpečné vyupuštění.
V dalších kolech přezouvali i další. S přechodnými gumami to zkusili také Norris a Bottas. Ani oni se ale nenacházeli v bodované desítce. Hamilton naopak přezouvání na přechodné podmínky neplánoval. "Pořád je to na gumy do extrémního mokra," hlásil do vysílačky.
Nakonec ale bylo vše jinak. Ihned poté totiž zajeli do boxů téměř všichni piloti včetně Hamiltona. Do čela se posunul Alonso. Druhý byl Ricciardo a třetí Schumacher. Ti tři totiž zůstali na dráze. Na gumách do extrémního mokra zůstal také Čou. Před toho se ale Verstapppen dokázal vrátit.
Mercedes byl jedním z týmů, který zavolal oba jezdce do boxů najednou. Toto rozhodnutí ale odskákal Russell, který musel čekat, než mechanici odbaví Hamiltona. Kvůli tomu spadl na 14. místo.
O kolo později stavěl i vedoucí Alonso s Ricciardem. Schumacher sice zůstal na dráze, už ho ale předjel Verstappen a o pár okamžiků později také Leclerc. Bylo tak jasné, že gumy do přechodných podmínek fungují lépe. Pro Schumachera s Čouem, kteří zůstávali na dráze, tak nebyly vyhlídky moc dobré. Čou vzápětí stavěl, Schumacher ale zůstával na dráze. Držel třetí místo před Pérezem.
Netrvalo ovšem dlouho a i Pérez Schumachera předjel. Zanedlouho ho zdolal i Ocon a Hamilton.
30 minut před koncem vedl Vertstappen o čtyři sekundy před Leclercem. Třetí byl Pérez, čtvrtý Ocon, pátý Hamilton, šestý Schumacher, sedmý Vettel, osmý Alonso, devátý Latifi a desátý Norris. Vettel s Latifim si tak mohli mnout ruce díky rozhodnutí přezout jako první. Až dvanáctý byl Russell.
Schumacherův propad pokračoval. Předjeli ho Vettel, Alonso, Latifi i Norris. Najednou tak byl až desátý a bylo vidět, že se svým monopostem bojuje. Pilot Haasu pochopil, že svádí marný boj a i on zamířil k mechanikům. Spadl ale na poslední 18. místo a po slibně rozjetém začátku se mu vidina zisku bodů hodně vzdalovala.
Verstappen uháněl za vítězstvím. Nizozemec neustále navyšoval svůj náskok a 26 minut před koncem už vedl před Leclercem o šest sekund. Na zajímavý souboj ale bylo naopak zaděláno na pátém místě. Hamilton jezdil totiž nedaleko za Oconem. Na pilota Alpine ztrácel méně než sekundu.
Po posunu nahoru koukal i Russell. Pilot Mercedesu už dotíral na domácího Cunodu a měl tak zálusk na poslední bodované desáté místo. Pilot Mercedesu si přitom stěžoval na brzdy. "Je to stejné jako v singapurské kvalifikaci," uvedl.
Dvacet dva minut do konce se Russellovi podařilo dostat do bodované desítky. Ke smutku domácích fanoušků totiž objel Cunodu odvážným manévrem v "esíčkové" pasáži okruhu. Ani Hamilton nepolevoval ve svých snahách a stále zatápěl Oconovi. Sedmý Alonso dotahoval Vettela.
Russell byl skutečně rozjetý. Nedlouho poté, co pokořil Cunodu, si totiž smlsnul i na Norrisovi. Leclerc už ztrácel na Verstappena více než deset sekund a přemýšlel, jak pilota Red Bullu přechytračit. "Kolik pozic bychom ztratili, kdybychom stavěli?", ptal se svého inženýra. Odpověď ho moc nepotěšila. "Spadli bychom až za Alonsa, takže pět pozic."
Osmnáct minut před koncem už Hamilton naznačoval útok na Ocona v nájezdu do rychlé zatáčky 130R. Tento pokus se ale s úspěchem zatím nesetkal.
O zastávce v boxech uvažoval kromě Leclerca také Ocon. Čou se vzápětí stal prvním jezdcem, který se rozhodl pro druhou zastávku. Číňan tak zkoušel zvrátit závod, který se pro něj vyvíjel špatně poté, co se rozhodl přezout na přechodné gumy příliš pozdě.
Hamilton to v zatáčce 130R opět zkusil na Ocona. Pilot Alpine ale odvedl i tentokrát velmi dobrou defenzivní práci a nedal sedminásobnému šampionovi šanci projít dopředu. O kolo později následovala téměř identická situace, ani tentokrát ale Ocon Hamiltona dopředu nepustil.
Russell zdolal Latifiho. Gasly, Stroll a Cunoda se stali dalšími jezdci, kteří zajeli pro čerstvou přechodnou sadu. Čou dokázal na čerstvé sadě zajet nejrychlejší kolo závodu.
Zatímco Hamilton marně naháněl Ocona, Pérez se přibližoval k Leclercovi. Devět a půl minuty před koncem už ztrácel jen sekundu a půl. Verstappen už vedl o propastných sedmnáct sekund. Jelikož ale bylo jasné, že se nebude udělovat plný počet bodů, titul by nezískal.
Alonso osm minut před koncem zariskoval. Rozhodl se zajet do boxú pro čerstvou sadu přechodných pneumatik. Na trať se vrátil jako desátý za Norrisem. Čouovy časy ovšem ukazovaly, že by v závěru mohl jezdit o poznání rychlejší časy než soupeři.
Mezi Leclercem a Pérezem už byl rozdíl menší než jedna sekunda a pilot Ferrari si tak musel hlídat záda. Ani ztráta druhé pozice by ho ale nepřipravila o matematickou naději na titul.
Alonso velmi brzy po zastávce dotáhl Norrise a dostal se před něj. Na Latifiho ztrácel dvě sekundy a jevilo se pravděpodobně, že se dostane i před něj. A to se brzy skutečně stalo. Russell už měl ale jedenáctisekundový náskok.
Pérez už v 11. zatáčce naznačoval útok na Leclerca. Ke změně pořadí ale nedošlo. Hamiltonova snaha dostat se před Ocona neutuchala, pilot Alpine byl ale pořád stejně neoblomný ve své obraně.
Verstappen se dvě minuty před koncem dotazoval, jestli by nebylo lepší zajet pro nové pneumatuky. Red Bull ale nechtěl riskovat a ponechal lídra šampionátu na dráze.
Alonso se v posledním kole zvládl dostat i před Russella. To znamenalo, že mu risk se druhou zastávkou nakonec vyšel a dojel tak na stejné pozici jako před zastávkou. Chybělo málo a dopředu se v posledním kole dostal i Pérez. Leclerc totiž nedobrzdil do závěrečné šikany. Monačan sice druhé místo i přesto udržel, hrozila mu ale pětisekundová penalizace. Hamilton tlačil na Ocona až do konce, Francouz ale čtvrtou pozici udržel.
Verstappen si připsal už 12. vítězství v sezoně. Dvanáctý triumf znamená, že mu chybí už jen jedno prvenství k tomu, aby vyrovnal rekord v počtu vítězství během jedné sezony. O ten se dělí Schumacher (2004) s Vettelem (2013), kteří dokázali triumfovat třináctkrát.
Vettel si mohl mnout ruce díky brzké zastávce v boxech a obsadil šesté místo. Stejná spokojenost mohla panovat i u Latifiho. Kanaďan totiž dojel devátý a získal tak dva body. Svou poslední sezonu ve F1 tak s nulou nezakončí.
Komisaři ještě před stupni vítězů rozhodli, že Leclerc získal výjezdem v závěrečné šikaně výhodu a dostal pětisekundový trest. Pérez se tak posunul na druhé místo, zatímco Monačan spadl na třetí.
V cíli poté nastaly zmatky. Nakonec se ukázalo, že jelikož byl závod dokončen, udělovaly se plné body bez ohledu na to, kolik bylo z původní vzdálenosti odjeto. To znamená, že Verstappen je nyní dvojnásobným mistrem světa.
Aktualizace: Gasly dostal po závodě dvacet sekund za to, že jel příliš rychle pod červenými vlajkami. Propadl se tak ze 17. místa na osmnácté za Schumachera.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 3:01:44,004 | 28 | 25 |
2. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | +27,066 | 28 | 18 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | +31,763 | 28 | 15 |
4. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | +39,685 | 28 | 12 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | +40,326 | 28 | 10 |
6. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | +46,358 | 28 | 8 |
7. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | +46,369 | 28 | 6 |
8. | George Russell | Mercedes | Mercedes | +47,661 | 28 | 4 |
9. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | +70,143 | 28 | 2 |
10. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | +70,782 | 28 | 1 |
11. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | +72,877 | 28 | 0 |
12. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | +73,904 | 28 | 0 |
13. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | +75,599 | 28 | 0 |
14. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | +86,016 | 28 | 0 |
15. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | +86,496 | 28 | 0 |
16. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | +87,043 | 28 | 0 |
17. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | +92,523 | 28 | 0 |
18. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | +108,091 | 28 | 0 |
DNF | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | - | 0 | 0 |
DNF | Alexander Albon | Williams | Mercedes | - | 0 | 0 |
Průběžné pořadí MS F1 v Poháru jezdců - 2022
p. | Jezdec | ∑ | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | 366 | - | 25 | - | 34 | 26 | 25 | 15 | 25 | 25 | 6 | 27 | 25 | 25 | 26 | 26 | 25 | 6 | 25 | ||||
2. | Sergio Pérez | 253 | - | 12 | 18 | 24 | 12 | 19 | 25 | 19 | - | 18 | 4 | 12 | 10 | 18 | 10 | 9 | 25 | 18 | ||||
3. | Charles Leclerc | 252 | 26 | 19 | 26 | 15 | 18 | - | 12 | - | 10 | 12 | 32 | - | 8 | 8 | 15 | 18 | 18 | 15 | ||||
4. | George Russell | 207 | 12 | 10 | 15 | 12 | 10 | 15 | 10 | 15 | 12 | - | 17 | 15 | 15 | 12 | 18 | 15 | - | 4 | ||||
5. | Carlos Sainz | 202 | 18 | 15 | - | 5 | 15 | 12 | 18 | - | 19 | 25 | 6 | 11 | 12 | 15 | 4 | 12 | 15 | - | ||||
6. | Lewis Hamilton | 180 | 15 | 1 | 12 | - | 8 | 10 | 4 | 12 | 15 | 16 | 16 | 18 | 19 | - | 12 | 10 | 2 | 10 | ||||
7. | Lando Norris | 101 | - | 6 | 10 | 19 | - | 4 | 9 | 2 | - | 8 | 6 | 6 | 6 | - | 6 | 6 | 12 | 1 | ||||
8. | Esteban Ocon | 78 | 6 | 8 | 6 | - | 4 | 6 | - | 1 | 8 | - | 13 | 4 | 2 | 6 | 2 | - | - | 12 | ||||
9. | Fernando Alonso | 65 | 2 | - | - | - | - | 2 | 6 | 6 | 2 | 10 | 1 | 8 | 4 | 10 | 8 | - | - | 6 | ||||
10. | Valtteri Bottas | 46 | 8 | - | 4 | 12 | 6 | 8 | 2 | - | 6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||
11. | Sebastian Vettel | 32 | - | 4 | - | - | 1 | 8 | - | 2 | - | - | 1 | 4 | - | - | 4 | 8 | ||||||
12. | Daniel Ricciardo | 29 | - | - | 8 | 3 | - | - | - | 4 | - | - | 2 | 2 | - | - | - | - | 10 | - | ||||
13. | Pierre Gasly | 23 | - | 4 | 2 | - | - | - | - | 10 | - | - | - | - | - | 2 | - | 4 | 1 | - | ||||
14. | Kevin Magnussen | 22 | 10 | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | 1 | 6 | - | - | - | - | - | - | - | ||||
15. | Lance Stroll | 13 | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - | 1 | - | - | 1 | - | - | 1 | - | 8 | - | ||||
16. | M. Schumacher | 12 | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | 8 | - | - | - | - | - | - | - | |||||
17. | Juki Cunoda | 11 | 4 | - | - | 6 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||
18. | Čou Kuan-jü | 6 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | ||||
19. | Alexander Albon | 4 | - | - | 1 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | |||||
20. | Nyck De Vries | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||
21. | Nicholas Latifi | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | |||||
22. | Nico Hülkenberg | - | - | - |
Průběžné pořadí MS F1 v Poháru konstruktérů - 2022
p. | Jezdec | ∑ | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Red Bull | 619 | - | 37 | 18 | 58 | 38 | 44 | 40 | 44 | 25 | 24 | 31 | 37 | 35 | 44 | 36 | 34 | 31 | 43 | ||||
2. | Ferrari | 454 | 44 | 34 | 26 | 20 | 33 | 12 | 30 | - | 29 | 37 | 38 | 11 | 20 | 23 | 19 | 30 | 33 | 15 | ||||
3. | Mercedes | 387 | 27 | 11 | 27 | 12 | 18 | 25 | 14 | 27 | 27 | 16 | 33 | 33 | 34 | 12 | 30 | 25 | 2 | 14 | ||||
4. | Alpine | 143 | 8 | 8 | 6 | - | 4 | 8 | 6 | 7 | 10 | 10 | 14 | 12 | 6 | 16 | 10 | - | - | 18 | ||||
5. | McLaren | 130 | - | 6 | 18 | 22 | - | 4 | 9 | 6 | - | 8 | 8 | 8 | 6 | - | 6 | 6 | 22 | 1 | ||||
6. | Alfa Romeo | 52 | 9 | - | 4 | 12 | 6 | 8 | 2 | - | 10 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | ||||
7. | Aston Martin | 45 | - | - | - | 5 | 1 | - | 1 | 8 | 1 | 2 | - | 1 | 1 | 4 | 1 | - | 12 | 8 | ||||
8. | Haas | 34 | 10 | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | 5 | 14 | - | - | - | - | - | - | - | ||||
9. | AlphaTauri | 34 | 4 | 4 | 2 | 6 | - | 1 | - | 10 | - | - | - | - | - | 2 | - | 4 | 1 | - | ||||
10. | Williams | 8 | - | - | 1 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 2 | - | 2 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull