Ferrari zůstává díky Leclercovi na čele
VC USA – 2. trénink
I ve druhém tréninku zůstalo na špici Ferrari. Zvítězil Leclerc před Bottasem a Ricciardem. Trojice dokázala využít toho, že mohla díky absenci v prvním tréninku nasadit letošní pneumatiky. Trénink totiž sloužil zejména testu gum pro rok 2023.
V 17:00 místního času se v Austinu rozběhl druhý volný trénink. Před startem měl vzduch teplotu 36 stupňů. Asfalt měl stupňů 29.
Zatímco v prvním tréninku jsme viděli pět nezávodních pilotů, tentokrát už nastoupili všichni závodní piloti. K dispozici navíc měli 30 minut navíc. Trénink byl totiž vyhrazen testům pneumatik pro sezonu 2023. Jedinými piloty, kteří měli možnost použít letošní pneumatiky, byli Bottas, Ricciardo, Leclerc, Giovinazzi a Latifi. Ti totiž nenastoupili do prvního tréninku.
Jako první zajel měřené kolo Bottas. Fin zajel na střední směsi 1:40,655. Na čele ale nezůstal dlouho. Na trati totiž byli i další jezdci a pořadí se míchalo.
Po prvních patnácti minutách kralovalo Ferrari. Na první pozici se nacházel Leclerc, který v prvním tréninku pustil do kokpitu Švarcmana. Monačan se s časem 1:36,810 nacházel na vedoucí pozici. Své nejlepší kolo zajel na měkké sadě. Druhý byl Sainz a třetí Bottas. Zatímco Španěl jezdil na testovacích pneumatikách pro rok 2023, Bottas byl na střední sadě.
Potíže měl Hamilton. Sedminásobnému mistrovi světa se neustále otevíralo a zavíralo zadní křídlo. Na kontě měli odjeté alespoň jedno kolo už všichni piloti kromě Strolla. Kanaďan zůstával v garáži. Nebylo jasné, proč se tak děje. Aston Martin na sociálních sítích o situaci neinformoval.
Netrvalo ale dlouho a Strolla jsme se přeci jenom dočkali. Na dráhu vyjel na testovacích gumách.
Došlo k nedorozumění mezi Hamiltonem a Alonsem. Brit se objevil pilotovi Alpine v cestě a zhatil mu tak jeho snahu o zajetí rychlého kola. „Hamilton dnes nemá zrcátka,“ stěžoval si Španěl do vysílačky.
Potíže byly u Magnussena: „Okolo mých pedálů je něco uvolněného,“ hlásil.
Po uplynutí první půlhodiny se postupně zbavovali letošních pneumatik Leclerc, Ricciardo, Bottas, Latifi i Magnussen. Od té doby tak všichni jezdili na testovacích gumách.
I 30 minut před koncem tvořili první trojici Leclerc, Bottas a Ricciardo, kteří mohli nasadit letošní pneumatiky. Verstappen se nacházel na sedmém místě. Navíc byl v garáži a nezdálo se, že by měl v dohledné době vyjet. Režie ho totiž zachytila v rozhovoru s Bradem Pittem.
V závěrečných minutách byla aktivita na dráze stále nižší a v posledních minutách kroužili po dráze už jen Leclerc, Bottas a Ricciardo. Tato trojice nakonec zůstala na prvních třech pozicích až do konce tréninku.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:36,810 | 37 | |
2. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:37,525 | + 0.715 | 37 |
3. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:37,627 | + 0.817 | 40 |
4. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:38,232 | + 1.422 | 26 |
5. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:39,507 | + 2.697 | 26 |
6. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:39,547 | + 2.737 | 26 |
7. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:39,575 | + 2.765 | 26 |
8. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:39,698 | + 2.888 | 26 |
9. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:39,840 | + 3.030 | 26 |
10. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:39,852 | + 3.042 | 26 |
11. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:40,084 | + 3.274 | 24 |
12. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:40,178 | + 3.368 | 26 |
13. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:40,562 | + 3.752 | 26 |
14. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:40,664 | + 3.854 | 26 |
15. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:40,806 | + 3.996 | 26 |
16. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:41,310 | + 4.500 | 26 |
17. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:41,334 | + 4.524 | 26 |
18. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:41,853 | + 5.043 | 26 |
19. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:41,857 | + 5.047 | 26 |
20. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:42,317 | + 5.507 | 26 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari