Red Bull ukazuje sílu i doma
VC Rakouska – 1. trénink
Jediný volný trénink na Velkou cenu Rakouska vyhrál Verstappen. Nizozemec přitom vůbec nenasadil měkkou sadu pneumatik. Za ním skončili jezdci Ferrari Sainz a Leclerc. Po měkkých gumách ovšem nesáhli mimo jiné ani Pérez s Alonsem a výsledky tak nejsou zcela relevantní.
Ve 13:30 hodin místního času se jezdci na Red Bull Ringu vydali do prvního volného tréninku. Tentokrát šlo o jedinou možnost, jak vyzkoušet své vozy před tím, než začne o něco jít. Velká cena Rakouska je totiž druhým letošním sprintovým víkendem a týmy tak mají stejně jako v Baku k dispozici jen jeden volný trénink.
Před víkendem se sice mluvilo o tom, že bude víkend ovlivněn deštivým počasím, minimálně před prvním tréninkem se ale tyto předpovědi zatím nenaplňovaly. Bylo totiž sucho a zatímco asfalt měl teplotu 45 stupňů, vzduch 26.
Jak už bývá tradicí, hned v úvodu vyjela na dráhu většina vozů. Mezi nimi byl i Pérez. Mexičanovi nebylo ve čtvrtek dobře a místo mediálních povinností se tak snažil dát do pořádku.
Týmy do Rakouska přivezly řadu vylepšení. Nejvíce toho bylo u McLarenu. Ten nasadil upravené bočnice, kryt motoru, podlahu a svatozář. Zatím ale tato vylepšení dostal pouze Norris. Piastri si musel počkat.
Pro úvodní pokusy jezdci zvolili převážně střední sadu pneumatik. Své zastoupení měla na dráze i tvrdá směs. Měkké pneumatiky jsme zatím neviděli.
Domácím fanouškům se pohled na výsledkovou listinu po prvních deseti minutách musel hodně líbit. Vedl totiž Verstappen před Pérezem a Hamiltonem. Všichni tři zajeli své nejlepší kolo na tvrdé sadě.
Piloti Williamsu neměli ani po deseti minutách na kontě žádný čas. Oba se navíc nacházeli v boxech. Zatímco Albon dosud odkroužil jen dvě kola, Sargeant dokonce žádné. Nebyl ale důvod k obavám. U Williamsu totiž tvrdili, že jde o součást plánu.
Jezdcům Red Bullu nevydržela první dvě místa dlouho. Zatímco na první pozici se totiž dostal Alonso, druhý čas zajel Hamilton. Sedminásobný šampion zůstával na tvrdé sadě. Alonso se zlepšil na střední směsi.
Závodníkům dělala potíže poslední zatáčka. Mimo trať jsme zde viděli Ocona nebo Leclerca.
Po dvaceti minutách jsme konečně opět viděli na dráze Williams. Jeho piloti se stali prvními jezdci, kteří během tréninku obuli měkkou směs pneumatik. Tu nasadili jak Sargeant, tak Albon.
Albona dostal první pokus na měkké sadě vysoko. Posunul se na pátou příčku. Sargeant se zatím dostal jen na 18. místo. První byl Hamilton před Verstappenem a Alonsem.
V nepříliš dobrém světle se ukazovali fanoušci. Někdo z nich totiž hodil v poslední zatáčce na trávu světlici. Vše se ale obešlo bez žlutých vlajek.
I druhá polovina tréninku se nesla ve znamení simulací jízd na delší vzdálenost. Pořadí se proto moc neměnilo. Verstappen si stěžoval, že jeho tvrdé přední pneumatiky nemají přilnavost. Alonso vycestoval ven v první zatáčce.
První a poslední zatáčka nebyly jedinými dvěma místy, ve kterých se jezdci dostávali do krizovek. Záludná byla i třetí zatáčka. V této vlásence se vydali mimo trať například Leclerc nebo Cunoda.
Piastri se rozhodl nazout měkké gumy. Australan se s časem 1:06,809 posunul na šestou pozici.
V závěrečných deseti minutách se rozhodli nazout měkké gumy i další. Byl mezi nimi i Stroll. Kanaďan se dokázal posunout až na druhé místo. Na Hamiltonův čas ztratil 134 tisícin sekundy.
Po měkkých gumách nakonec sáhli všichni s výjimkou Verstappena, Alonsa, Péreze, Ocona, Norrise a Hülkenberga. Vše tedy nasvědčovalo tomu, že se pořadí bude v závěrečných minutách hodně přesýpat.
A to se skutečně dělo. Na první místo se totiž dostal Leclerc. Zrychlit dokázal i Pérez na střední sadě a posunul se na druhé místo. Ještě lépe ale zajel Verstappen, který Leclerca pokořil o 125 tisícin sekundy. Po měkkých pneumatikách se nakonec rozhodl sáhnout i Hülkenberg.
Verstappen se na první příčce nakonec neudržel. O 101 tisícin sekundy ho totiž překonal Sainz. I Španěl ale na rozdíl od pilotů Red Bullu jezdil na měkké sadě pneumatik.
Sainz nakonec nezvítězil. Nakonec ho totiž překonal Verstappen, který i se střední směsí porazil Verstappena o 241 tisícin sekundy, a to navíc až v šestém kole na této sadě. Třetí skončil Leclerc.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:05,742 | 30 | |
2. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:05,983 | + 0.241 | 32 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:06,012 | + 0.270 | 33 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:06,251 | + 0.509 | 34 |
5. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:06,262 | + 0.520 | 31 |
6. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:06,340 | + 0.598 | 29 |
7. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:06,497 | + 0.755 | 27 |
8. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:06,656 | + 0.914 | 31 |
9. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:06,696 | + 0.954 | 28 |
10. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:06,780 | + 1.038 | 32 |
11. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:06,794 | + 1.052 | 23 |
12. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:06,809 | + 1.067 | 36 |
13. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:06,846 | + 1.104 | 30 |
14. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:06,847 | + 1.105 | 32 |
15. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:06,985 | + 1.243 | 34 |
16. | Nyck de Vries | AlphaTauri | Red Bull | 1:07,017 | + 1.275 | 36 |
17. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:07,018 | + 1.276 | 24 |
18. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:07,202 | + 1.460 | 30 |
19. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:07,287 | + 1.545 | 28 |
20. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:07,368 | + 1.626 | 20 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull Racing