Pinová se připravila o vítězství v cíli
F1 Academy v Džiddě – 2. závod
Pinová sice projela cílem jako první, pozdější penalizace za nedorozumění a dvojitý průjezd pod šachovnicovou vlajkou ji však srazily až na deváté místo. Vítězství a celkové vedení tak po ní zdědila Pullingová. Druhá skončila Weugová a třetí Martíová.
Před druhým závodem víkendu se Pinové naskýtala šance dotáhnout svou premiéru v F1 Academy do perfektního konce. Francouzka totiž znovu startovala z pole position. V první řadě ji opět doplnila Pullingová. Následovaly Weugová, Lovinfosseová, Martíová, Chambersová, Hausmannová, Nobelsová, Edgarová, Bustamanteová, Schreinerová, Hamda Al Qubaisiová, Blocková, Amna Al Qubaisiová, Juffaliová a De Heusová.
Pinové se start vydařil a pohlídala si první místo, ačkoli Pullingová se pokoušela po vnější straně najít cestu dopředu. Weugová zůstávala třetí. Na nižších pozicích se během úvodního kola ostře bojovalo.
Jako vedoucí závodnice najížděla do druhého kola Pinová, Pullingová ovšem zůstávala v těsném závěsu. Obě závodnice unikaly Weugové, na kterou se naopak dotahovala Martíová. O páté místo se bojovalo hned mezi třemi závodnicemi – Chambersovou, Lovinfosseovou a Edgarovou.
Chambersová sice prozatím vyhrála souboj o páté místo, byla však vyšetřována sportovními komisaři. V první zatáčce si totiž pomohla výjezdem mimo trať, což jí přineslo trvající výhodu.
Ve třetím kole se Chambersová dostala ještě do větších potíží. V první zatáčce totiž poslala do hodin Lovinfosseovou. A aby toho nebylo málo, když se Francouzka zařazovala zpět, zkřížila cestu Blockové. Americká závodnice už nemohla kolizi zabránit a následoval střet, při kterém její monopost přišel o nos. Na trať vyjel zpomalovací vůz.
Startovní pole kroužilo za zpomalovacím vozem v pořadí Pinová, Pullingová, Weugová, Martíová, Edgarová, Chambersová, Nobelsová, Bustamanteová, Amna Al Qubaisiová a Schreinerová. V boxech se objevily Hausmannová a Blocková.
Na konci čtvrtého kola se vše schylovalo k restartu. V závodě pokračovalo i přes předešlé incidenty všech jeho 16 účastnic.
Pullingová ihned po startu zaútočila na Pinovou. Zdálo se, že by juniorce stáje Alpine mohl pokus vyjít, Pinová však měla v nájezdu do první zatáčky lepší stopu a dík tomu si vedení udržela. Vše sledovala Weugová, která čekala na příležitost. Hausmannová nakonec odstoupila ze závodu. U mechaniků odstavila auto i Lovinfosseová, kterou tak kolize připravila o šanci na zisk solidních bodů.
Blocková byla vyšetřována za ulitý start a Chambersová právě za kolizi s Lovinfosseovou. Vyšetřoval se ale také incident mezi Lovinfosseovou a Blockovou.
Netrvalo dlouho a Blocková obdržela pětivteřinový trest za ulitý start. Závodění zůstávalo pořád stejně tvrdé jako před restartem. V souboji o desáté místo došlo k incidentu mezi Schreinerovou a De Heusovou. Při něm byla Němka poslána do hodin.
V šestém kole se zpomalovací vůz vydal znovu na trať. Tentokrát byla na vině Juffaliová. Domácí závodnice skončila ve zdi, když se vyhýbala roztočené Schreinerová na výjezdu ze druhé zatáčky.
Do konce závodu zbývalo v době neutralizace šest kol. Pinová sice stále vedla, kvůli výjezdu zpomalovacího vozu ovšem opět přišla o veškerý svůj náskok. Bodovanou desítku tvořily také Pullingová, Weugová, Martíová, Edgarová, Chambersová, Nobelsová, Amna Al Qubaisiová, Bustamanteová a Hamda Al Qubaisiová. Následovaly Blocková, Schreinerová, De Heusová a Hausmannová, která se vrátila do závodu.
U týmu Prema se přemýšlelo nad tím, jak by mohla Pinová udržet po restartu vedení. „Tentokrát zkusíme jinou hru,“ slyšela Francouzka od svého inženýra. Blocková obdržela další špatnou zprávu. Opět totiž dostala pětisekundový trest, tentokrát za překročení rychlosti v boxové uličce. Něco takového ji nezastihlo ve vhodnou chvíli. Postupně se totiž propracovala na 11. místo a měla zálusk na návrat do bodované desítky.
Rozdávání trestů pokračovalo i v devátém kole. Tentokrát dostala pětisekundovou penalizaci Chambersová za zmíněný výjezd mimo trať při souboji o páté místo. To už se ale vše schylovalo k restartu.
Pullingová se sice nacházela na druhém místě a do cíle zbývala už jen tři kola, přesto ale byla britská závodnice optimistkou. „Jsem rychlejší než ona, musím najít způsob, jak se před ní dostat,“ nechybělo Pullingové odhodlání.
Pinová si restart pohlídala a nedovolila se Pullingové přiblížit natolik, aby mohla v první zatáčce zaútočit. Martíová si dělala zálusk na Weugovou, prozatím ale bez úspěchu. Blocková byla už na sedmém místě, nasbírané penalizace ale výrazně snižovaly její šance opravdu bodovat.
Blockové pomohly v posunu incidenty, které se před ní odehrály po restartu. Amna Al Qubaisiová totiž nadskočila po přejezdu přes obrubník ve druhé zatáčce a narazila do Nobelsové, která kvůli tomu přišla o zadní křídlo. Současně poslala ven z dráhy Bustamanteovou. Nobelsová o pár okamžiků později odstavil auto v boxech.
Ačkoli se Pullingová cítila před restartem na souboj s Pinovou, situace se vyvíjela opačně. Pinová ujížděla. V předposledním kole už vedla o téměř dvě sekundy a zdálo se, že o vítězství přijde jen těžko. Weugová si vytvářela náskok před Martíovou. De Heusová se stala další penalizovanou. Vyfasovala deset vteřin za zavinění kolize.
Pullingová zajela v předposledním okruhu nejrychlejší kolo závodu. Pinová ale zvládla v posledním kole její počin překonat a nakonec projela cílem jako první před Pullingovou a Weugovou. Zdálo se, že se může radovat ze druhého vítězství.
Opak byl ovšem pravdou. Pinová si totiž neuvědomila, že už je v cíli. I v dojezdovém kole jela naplno a podruhé projela pod šachovnicovou vlajkou. Za to byla potrestána dvaceti sekundami. To pro ni znamenalo propad z první pozice na devátou. Vítězství po ní zdědila Pullingová. Na druhé místo se posunula Weugová a na třetí Martíová.
Pullingová se díky sobotnímu vítězství dostala rovněž do čela průběžného pořadí. Ze Saúdské Arábie odjíždí s náskokem 11 bodů před Weugovou. Pinová je nyní až třetí s dvanáctibodovým mankem.
Po skončení závodu dostala penalizaci také Amna Al Qubaisiová. Ta se provinila tím, že si při předjetí Nobelsové pomohla výjezdem z dráhy a ziskem trvající výhody a propadla se z páté pozice na osmou. Lovinfosseová obdržela penalizaci pěti míst na startu dalšího závodu za zavinění kolize s Blockovou.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Abbi Pullingová | Rodin Motorsport | Autotecnica | 32:03,265 | 13 | 25 |
2. | Maya Weugová | Prema | Autotecnica | +3,382 | 13 | 18 |
3. | Nerea Martíová | Campos | Autotecnica | +4,840 | 13 | 15 |
4. | Jessica Edgarová | Rodin Motorsport | Autotecnica | +5,488 | 13 | 12 |
5. | Hamda Al Qubaisiová | MP Motorsport | Autotecnica | +13,260 | 13 | 10 |
6. | Bianca Bustamanteová | ART Grand Prix | Autotecnica | +15,360 | 13 | 8 |
7. | Carrie Schreinerová | Campos | Autotecnica | +15,520 | 13 | 6 |
8. | Amna Al Qubaisiová | MP Motorsport | Autotecnica | +16,870 | 13 | 4 |
9. | Doriane Pinová | Prema | Autotecnica | +18,000 | 13 | 2+1 |
10. | Chloe Chambersová | Campos | Autotecnica | +23,070 | 13 | 1 |
11. | Lia Blocková | ART Grand Prix | Autotecnica | +23,160 | 13 | 0 |
12. | Emely de Heusová | MP Motorsport | Autotecnica | +24,590 | 13 | 0 |
13. | Tina Hausmannová | Prema | Autotecnica | +1 kolo | 12 | 0 |
14. | Aurelia Nobelsová | ART Grand Prix | Autotecnica | DNF | 10 | 0 |
15. | Reema Juffaliová | Prema | Autotecnica | DNF | 5 | 0 |
16. | Lola Lovinfosseová | Rodin Motorsport | Autotecnica | DNF | 4 | 0 |
Průběžné pořadí závodnic: 1. Pullingová 44, 2. Weugová 33, 3. Pinová 32, 4. Bustamanteová 18, 5. Martíová 15, 6. Chambersová 13, 7. Edgarová 12, 8. Hamda Al Qubaisiová 12, 9. Hausmannová 8, 10. Schreinerová 7, 11. Nobelsová 6, 12. Amna Al Qubaisiová 4, 13. Lovinfosseová 4.
Průběžné pořadí týmů: 1. Prema 73, 2. Rodin 60, 3. Campos 35, 4. ART Grand Prix 24, 5. MP Motorsport 16.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Prema