Sauber C33 prošel odtučňovací kúrou
Velké úpravy proběhly i v oblasti aerodynamiky.
Sauber se na začátku sezóny zařadil mezi týmy, které nedokázaly svůj nový vůz odlehčit až na minimální povolenou hranici stanovenou FIA na 691 kg. Problémy týmům způsobily nové pohonné jednotky a jejich systémy rekuperace energie spolu s většími bateriemi.
Sauber F1 Team má za sebou těžký vstup do sezóny, během prvních čtyř závodů se jeho jezdcům nepodařilo získat ani jediný bod. Zpět na bodované pozice by vozu C33 mělo pomoci výrazné odlehčení a aerodynamické úpravy.
"Během Velké ceny Španělska nasadíme zásadně upravenou verzi C33, která prošla rozsáhlou redukcí hmotnosti a výraznými změnami aerodynamického balíku", prozradil Giampaolo Dall'Ara, který u Sauberu zastává post šéfa traťových inženýrských operací.
"Balíček vylepšení zahrnuje modifikaci předního křídla, nový kryt motoru, upravené deflektory a řadu menších změn. Také poprvé využijeme nový software, který nám umožní lépe využít pohonnou jednotku Ferrari. Asi nás čekají dost náročné páteční tréninky, protože budeme muset hledat nové nastavení."
Nedozvěděli jsme se sice, o kolik kilogramů je nyní C33 lehčí, v každém případě ale můžeme očekávat hlavně zlepšení výsledků Adriana Sutila. Ten patří mezi nejvyšší jezdce Formule 1 a sám tedy vozu přidává nechtěné kilogramy navíc.