Jak jsou na tom jezdci s pohonnými jednotkami?
Stav po čtyřech závodech.
S novými motory přišla letos i nová omezení jejich použití. Dokud loni mohl během sezóny každý jezdec využít 8 motorů, letos jsou pravidla o něco složitější.
Pohonná jednotka je rozdělena na 6 částí - motor s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadlo (TC), motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), úložiště energie (baterie) (ES) a řídicí elektroniku (CE). Každý jezdec může během sezóny využít 5 kusů každé z těchto součástí.
Jednotlivé součásti lze vzájemně kombinovat a zase rozdělovat stejně, jako to děti dělají při lego stavebnicích. Když se podíváte například na první řádek tabulky, zjistíte, že Sebastian Vettel během prvních čtyř závodů použil pouze jednu sadu baterií, ale problémy má s řídícími jednotkami, které nasadil už tři. Samozřejmě je třeba brát v úvahu, že ne všechny vyměněné kusy musí být nenávratně zničeny.
Nejblíže k penalizaci 10 míst na startu je zatím Kamuji Kobajaši, který nasadil již 4. z 5 sad řídící elektroniky a zároveň 3 sady baterií. Celkově nejspolehlivější se zdají být pohonné jednotky Mercedesu, problémům se ale překvapivě dokázalo vyhnout i Toro Rosso s Renaultem.
Tabulka ukazuje, že největší problémy mají nové pohonné jednotky s elektronikou.