Rozpoutala se válka výrobců paliva?
Díky novým pravidlům se projeví i malé odlišnosti ve složení.
Kromě motorů a pneumatik se v paddocku F1 čím dál více mluví také o palivu a jeho jednotlivých dodavatelích. Někteří insideři přirovnávají nynější soupeření mezi výrobci pohonných hmot k soupeření výrobců motorů, aerodynamiků nebo k válce pneumatikářů a zdá se, že by to tentokrát nemuselo být pouze PR.
Autosport se na důležitost dodavatelů paliva zeptal Christiana Hornera: "Palivo je samozřejmě jednou z klíčových oblastí vývoje a všichni jeho dodavatelé mají plné ruce práce. Nyní mají příležitost, aby se jejich práce postarala o viditelný rozdíl v časech."
Stejného názoru je i Rob Smedley, vedoucí výkonnosti vozidla u Williamsu: "Lepší palivo se postará o výrazný nárůst výkonu, zvláště pokud hovoříme o nových motorech V6. Díky palivu je nyní možné zvýšit účinnost i výkon hybridních motorů.“
Ne jen že od nové sezóny začalo platit omezení 100 kg paliva na závod, ale stoupla i důležitost systémů rekuperace energie. Ty zachycují přebytečnou energii ve formě tepla nebo kinetické energie a přeměňují ji na elektrickou energii, kterou nabíjejí baterie.
Na možné propojení těchto systémů a lepšího paliva poukázal Rob White z Renaultu: "Nižší spotřeba paliva může přímo ovlivňovat rychlost na konci delších rovinek. Nechci přehánět, ale pokud někdo ušetří dostatek paliva na to, aby část z něho mohl obětovat pro výrobu elektřiny, získá tak možnost lépe pracovat s energiemi.
I malá změna ve spotřebě paliva se tak může postarat o velký rozdíl v rychlostech na konci rovinek a tedy i o nezanedbatelné zlepšení časů na kolo."