Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton ví proč je letos lepší

Hamilton ví proč je letos lepší

Britovi nevyhovoval vůz navržený pro Schumachera.

Lewis Hamilton se k Mercedesu připojil už loni a nedá se mluvit o neúspěšné sezóně, protože porazil svého nového týmového kolegu a v celkovém bodování přeskočil i oba jezdce svého bývalého týmu. Přesto prý něco Hamiltonovi velmi chybělo - vůz připravený podle jeho potřeb. V novém voze se nyní cítí mnohem líp.

"Je to zdlouhavý proces", vysvětlil Hamilton novinářům. "Když jsem chtěl něco (na voze) změnit během sezóny, šlo to pomalu, protože tým se musel soustředit především na hledání přítlaku. Proto nám to zabralo tolik času.

Michael (Schumacher) jezdil úplně jinak než já. Potřeboval jiné věci, seděl v jiné poloze, jinak si nastavoval auto… Myslím, že Nico a Michael měli velmi podobný styl. Můj styl je ale hodně odlišný.

Myslím, že nyní se nám podařilo připravit jakýsi hybrid - Nico ušel polovinu cesty a já druhou polovinu, až jsme se setkali a nyní máme na vůz podobné požadavky."

Loni Brit bojoval s vozem hlavně při brzdění. Nyní je už ale spokojený i s brzdným systémem i s vyvážením monopostu.

"Minulý rok jsem strávil hodně času v simulátoru. Vyzkoušeli jsme tam množství věcí, ale nejvíce jsme pracovali na brzdách. Pak jsem přišel s jedním nápadem ohledně softwaru a ten teď opravdu využívám a v mnohém mi pomáhá.

Jsou zde i další věci kolem nastavení. Mám rád, když je vůz přetáčivý, ale ne zas příliš. Minulý rok jsem se snažil pochopit některé technické záležitosti, které Nico používá již několik let. Občas vyprávěl o autě a já jsem neměl ponětí, o čem to vlastně mluví. Nicovi to dávalo výhodu, a tak jsem musel studovat co dělá a začít to také využívat ve svůj prospěch."

Mercedes je v paddocku známý tím, že nedovoluje jezdcům nechávat si svá tajemství pro sebe a každý z jezdců má neomezený přístup k datům svého kolegy.