Ferrari je k Leclerkovi kruté, míní Rosberg
Monačan obhajuje strategii svého týmu
Niku Rosbergovi, mistru světa z roku 2016, se zdá, že Ferrari včera překročilo pomyslnou čáru a ke svému jezdci číslo 2 se zachovalo doslova krutě.
"Chápu, že chtěli něco udělat, ale vůči Leclerkovi to bylo příliš kruté. Potom si asi řekli: Dobře, vůbec nám to nepomohlo, což pro ně musí být těžké a velmi neférové vůči Leclerkovi," míní bývalý týmový kolega Michaela Schumachera i Lewise Hamiltona. "Udělali dobrou věc pro Sebastiana, ale Leclerka je mi skutečně líto. Charles měl rychlost a když se Sebastian dostal před něj, nebyl o nic rychlejší."
Rosberg měl na mysli nejen výměnu pozic, ale i na Leclerkovu zastávku v boxech, která byla odložena, aby pomohl zdržet Valtteriho Bottase, což se ale minulo účinkem. Mladík potvrzuje, že toto bylo záměrem jeho týmu, ale nezlobí se kvůli tomu.
"Při pohledu na můj závod musí být jasné, že jsem měl mít dřívější zastávku. Optikou týmu se ale udělala správná věc. Pokusili jsme se zpomalit jeden Mercedes, aby se Seb mohl dotáhnout. Myslím, že takhle to bylo. Nevyšlo to, ale alespoň jsme to zkusili," konstatoval Leclerc.
Přehození pozic v úvodu závodu ale Leclerc nechápal, prý se na to musí zeptat týmu. O vysvětlení se krátce po dojezdu do cíle pokusil Vettel, ale až po kritice přítomných žurnalistů.
"Řeknu vám to takto. V ten moment jsem věděl, že mě bude čekat tenhle typ otázek. A nejsem si jist, zda chci odpovědět, protože jsem proti tomu, jakým stylem vy všichni tady pracujete," řekl Vettel zástupcům médií z celého světa. "Vytrhnete kousek z odpovědi, napasujete na něj další kousek a celé to dáte do špatného světla. Nenapíšete to celé správně. Tak možná ne všichni, ale někteří z vás."
Pak se již čtyřnásobný šampion dostal k tématu.
"Cítil jsem, že jsem byl rychlejším vozem. Zeptali se mě, jestli bych byl schopen jet rychleji. Já jsem řekl, že mám takový pocit. Překvapilo mě, že když jsem před sebou měl čistý vzduch… ne překvapilo, ale měl jsem problém dát dohromady dobrá kola. Když jsem konečně našel rytmus, byl jsem schopen vzdálit se, jenže naším cílem bylo dostihnout mercedesy a ty od nás již byly příliš daleko," vysvětloval.
Takže jak to nastínil Vettel, Ferrari udělalo sporný tah, protože on se mylně domníval, že kdyby před sebou neměl Leclerka, mohl by dotahovat Bottase. Jak do toho ale zapadá komunikace předcházející týmovému příkazu?
"Teď musíš zatlačit," bylo řečeno Vettelovi.
"Snažím se dotáhnout," odpověděl Němec, když na Leclerka ztrácel 0,9 sekundy a hrozilo mu vypadnutí z DRS zóny.
"Vždyť se mu vzdaluji!" protestoval Leclerc, když dostal příkaz pustit Vettela před sebe.