Novinky

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

  • 02.12.2024 Neutral Jack Doohan pojede VC Abú Zabí v týmu Alpine místo Estebana Ocona.

Facebook Instagram

Newgarden vyhrál v St. Louis a zdramatizoval šampionát

Newgarden vyhrál v St. Louis a zdramatizoval šampionát

Bommarito Automotive Group 500 – Závod

Vítězství Josefa Newgardena, druhé místo O´Warda a potíže Paloua a Dixona, to jsou hlavní příběhy závodu IndyCar Series na oválu Wide World Technology Raceway u St. Louis. Newgarden díky svému triumfu odjíždí se ztrátou 22 bodů na lídra šampionátu, přitom před závodem to bylo 55 bodů. A O´Ward, zatímco mu patřila původně druhá příčka, tak teď převzal od Paloua vedení.

Velkou část závodu jsme přitom mohli na čele vidět jiné jméno – už po startu se před vítěze kvalifikace Powera protáhl Herta. Dlouho se ale nezávodilo. Kvůli kolizi Jonese a Rahala poprvé nad oválem zavlály žluté vlajky.

Po restartu ve 27. kole se o další neutralizaci postarali stájoví kolegové z týmu Penske Pagenaud a Newgarden. Francouzský pilot o svého kolegu zlomil přední přítlačné křídlo a jeho část zůstala ležet na dráze – druhá žlutá a pro Pagenauda hned v úvodu ztráta celého kola, se kterou se musel vypořádat.

Kolize Rahala a Jonese v úvodu závodu. Foto: IndyCar

V prvním stintu se jezdci v čele drželi v pořadí Herta, Power, Newgarden, Rossi a Ericsson. Za zmínku stojí také výkon VeeKaye, který po startu z 23. místa už jezdil na 10. příčce. Zato jeho stájový kolega se postaral v 56. kole o další žlutou, když zádí napřed narazil ve 4. zatáčce do zdi.

Newgardenovi se perfektně povedl pit stop a na trať se vrátil na první příčce. Herta se navíc propadl až za Powera. Na trati zůstal akorát Bourdais, kterému tak spadlo do klína vedení.

Restart přišel v 65. kole, ale okamžitě následovala další žlutá. VeeKay totiž narazil do Paloua, který ještě postrčil Dixona. Zatímco v případě dvojice mladíků bylo okamžitě jasné, že závod pro ně končí, Dixon dostal vůz, za kterým vlálo zadní křídlo, do boxů, kde na něm dlouho pracovali mechanici.

Dixon dovezl poškozený vůz k mechanikům. Foto: IndyCar

Bourdais konečně zamířil k mechanikům. Newgarden po restartu bezpečně držel vedení a za celý stint se na tom nic nezměnilo. U mechaniků byl ve 131. kole nejprve Rossi. Newgarden se v dalším kole vrátil před ním, Herta těsně za ním.

Byl to právě Herta, kdo v tuto chvíli, kdy se lámala strategie, jestli jet naplno a riskovat, že bez další žluté fáze budu potřebovat pit stop navíc, nebo jestli šetřit palivo, zvolil plný výkon. Ve 138. kole předjel Rossiho a v dalším i Newgardena. Před Rossiho se dostal i O´Ward, na Newgardena ale recept nenašel.

Herta si bezpečně hlídat vedení, jen ale asi do 185. kola. Když zamířil k mechanikům, vše vypadalo rutinně, než tým vrátil vůz na kola, a jedno zadní se netočilo. Zlomená hřídel, bylo hned jasné mechanikům. Herta pomalou rychlostí obkroužil jeden okruh a vůz nechal v boxech.

Bohužel pro tým Andretti Autosport, o moc déle nehájil jeho barvy ani Rossi. Ten ve 201. kole poškodil o zeď zavěšení pravého předního kola, vůz dostal do boxů, ale znovu byl závod neutralizován. Na to doplatil Grosjean, který krátce předtím zajel k mechanikům, takže teď měl ztrátu celého kola.

Ani pro Rossiho závod dobře nedopadl. Foto: IndyCar

Restart přišel v 211. kole. První desítka byla v pořadí Newgarden, O´Ward, Power, McLaughlin, Bourdais, Sató,  Hunter-Reay, Ericsson, Pagenaud a Harvey. Newgarden se při restartu musel bránit útoku O´Warda, pak poodjel na více než vteřinu.

V závěru zase O´Ward náskok smazal díky tomu, že Newgarden dojel pomalejší jezdce, ale O´Ward na něj recept nenašel a vlastně se ani moc nesnažil s ohledem na to, kolik bylo v sázce. Newgarden tak přidal třetí triumf (ze šesti startů) v St. Louis a zůstává jediným pilotem, který tam opakovaně vyhrál.

p. jezdec tým motor čas/odstup kol body
1. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 02:24:10,9404 260 50+3
2. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet + 0,5397 260 40+1
3. Will Power Team Penske Chevrolet + 5,8660 260 35+2
4. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet + 6,6620 260 32
5. Sébastien Bourdais A.J.Foyt Enterprises Chevrolet + 7,7960 260 30+1
6. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda + 8,2618 260 28
7. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda + 14,0259 260 26
8. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet + 15,5421 260 24+1
9. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda + 18,7676 260 22
10. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda + 20,1207 260 20
11. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet + 22,1036 260 19
12. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet + 24,5581 260 18
13. Tony Kanaan Chip Ganassi Racing Honda + 26,8367 260 17
14. Romain Grosjean Dale Coyne Racing Honda - 1 kolo 259 16
15. James Hinchcliffe Andretti Steinbrenner Honda - 17 kol 243 15
16. Felix Rosenqvist Arrow McLaren SP Chevrolet Porucha 211 14
17. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda Havárie 200 13
18. Colton Herta Andretti Autosport Honda Porucha 185 12+1
19. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda Havárie 100 11
20. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda Havárie 64 10
21. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet Havárie 64 9
22. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet Havárie 54 8
23. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda Havárie 4 7
24. Ed Jones Dale Coyne Racing Honda Havárie 2 6

Zdroj: Původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar