V pátek máme na trati vídat nováčky
Každý tým přispěje k hledání talentů.
Velká cena Itálie byla, alespoň z logistického pohledu, posledním evropským závodem sezony. Nejmocnější lidé v zákulisí sportu tuto příležitost využili k jednání o budoucnosti. Jedno velké setkání se týkalo motorů, ale zúčastnění se víceméně pouze shodli v názoru, že by se už měli co nejdříve na něčem dohodnout.
Ale zdá se, že setkání šéfů týmů bylo plodnější. Velkou podporu získal plán poskytnout v prvních pátečních trénincích vozy mladým závodníkům z jiných sérií, potenciálním budoucím hvězdám F1. Jedná se o odpověď na problém s nedostatkem možností pro mladíky v době, kdy je testování vozů F1 na trati přísně omezeno z důvodu snižování nákladů.
"Každý tým by měl několik pátků využít k tomu, aby do vozu pustil mladého jezdce," řekl výkonný sportovní ředitel F1, Ross Brawn. "Musíme dobře zvážit, jak v pravidlech definujeme nováčka."
Ani jeden z jezdců dosud potvrzených týmy pro příští sezonu nebude nováčkem a volná místa přitom již téměř nejsou. Pouze Alfa Romeo zaujal Číňan Guanju Žou. Těžko však uvěřit, že 20letý Australan Oscar Piastri, který předloni vyhrál Eurocup Formuli Renault, loni vyhrál F3 a aktuálně je v čele šampionátu F2, nejspíš příští rok nenajde cestu do F1. To však bude částečně i selháním Akademie Alpine, které se mladý jezdec upsal.
F1 musí opět otevřít dveře nejtalentovanějším mladým závodníkům. Foto: Prema
Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Alpine