Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari ukázalo SF-23

Ferrari ukázalo SF-23

Nový červený kandidát na titul.

Ferrari odhalilo SF-23 a doufá, že konečně má vůz, ve kterém se bude vozit mistr světa. K odhalení došlo v Maranellu za účasti jezdců Charlese Leclerca a Carlose Sainze, jakož i nového šéfa Scuderie Ferrari, Frédérica Vasseura.

Vůz SF-23 staví na dobrých loňských základech, což je vidět na straně aerodynamiky. Pod karoserií je pak skrytý motor, od kterého si Ferrari hodně slibuje. Vylepšování výkonu pohonné jednotky bylo zastaveno už loni, ale je veřejným tajemstvím, že v případě Ferrari nebyl výkon homologovaného motoru ten, který využívalo v roce 2022. Téměř okamžitě po začátku sezony se ukázala rychlá degradace motoru a následné poruchy, proto byl výkon stažen níže. Na sto procent výkonu pak byly motory z Maranella údajně nastaveny pouze v Abú Zabí, kde si Ferrari pojistilo alespoň druhou příčku v Poháru konstruktérů před Mercedesem.

Navzdory rozvíjení loňského konceptu mluvil Enrico Cardile o velkých změnách.

Náš nový vůz je evolucí loňského, ale ve skutečnosti došlo ke kompletnímu redesignu. Na straně aerodynamiky jsme zvýšili vertikální přítlak, abychom se lépe adaptovali na nová pravidla a dosáhli požadovaného balancu,“ řekl hlavní designér šasi. „A hodně práce se odvedlo na zavěšení, které nyní lépe zapadá do aerodynamického konceptu a rozšiřuje možnosti nastavování na okruzích. Nejviditelnější jsou změny v předním zavěšení, kde máme nízko položenou spojovací tyč řízení. Také si všimnete velkých změn na nose a předním křídle, zatímco karoserie je extrémnější verzí loňské.

Následně se Ferrari SF-23 přesunulo na trať Fiorano, kde Leclerc odjel dvě kola a Sainz tři. Italský tým neobětoval prezentaci jeden ze dvou stokilometrových filmovacích dnů, které smějí stáje F1 v roce absolvovat. Místo toho se držel přísných předpisů pro „demonstrační jízdu“. Můžeme tedy mluvit o odzkoušení základních systémů, ale jezdci neměli k vlastnostem vozu moc co říci.

Těžko můžu mluvit o detailech, ale podělil jsem se s týmem o první pocity. Všechno šlo hladce, nebyl žádný problém. Myslíme si, že práce na potlačování našich loňských slabých stránek byla úspěšná. Budeme potřebovat více vítězství a být více konzistentní od prvního závodu po poslední. Pak snad získáme titul,“ řekl Charles Leclerc.

Ferrari SF-23. Foto: Ferrari

Zdroj: Ferrari, Motorsport, úvodní foto: Ferrari