Sainz opanoval začátek Maďarského víkendu
VC Maďarska - 1. trénink
První trénink na VC Maďarska na okruhu Hungaroring nabídl hodně teplé počasí, vzduch měl teplotu 31 °C a povrch tratě se zahřál na 57 °C, pravděpodobnost deště během tréninku byla nulová. Okruh s délkou 4,381 km se vyznačuje tím, že 55 procent jeho délky jezdci pokrývají na plný plyn.
Některé týmy přivezly do Maďarska nové díly. Sauber například představil velký balík úprav zahrnující nové díly podlahy, svatozář, kryt motoru, bočnice a zrcátka. V týmu Haas došlo ke změně, místo Hülkenberga nastoupil Oliver Bearman, přičemž tento týden bylo potvrzeno, že Kevin Magnussen v týmu na konci roku končí.
Na trat vyjely týmy Ferrari a Red Bull s monoposty osazenými pitotovými trubicemi. Tyto trubice, které měří tlak vzduchu na dvou místech, jeden otvor je namířený proti proudění vzduchu a druhý měří statický tlak, pomáhají inženýrům sbírat aerodynamická data a získávat hodnoty pro aktuální dynamický tlak vzduchu.
Red Bull zvolil měkké pneumatiky, zatímco ostatní týmy použily střední a tvrdé pneumatiky. Během tréninku se objevily i časté technické problémy. Výstupy z chlazení ve formě žebrování na voze Čoua byly výrazně poškozené, což vedlo k tomu, že jezdec musel zajet ke svým mechanikům. Kevin Magnussen si stěžoval na stav brzd, zatímco Russell byl nespokojený s počínáním Cunody, který ho podle něj neviděl ve zpětných zrcátkách a vytlačil ho mimo dráhu. Také Sainz se po vlastní chybě dostal do kačírku a Stroll si stěžoval na katastrofální ovládání svého vozu.
Albon na měkkých pneumatikách se dostal do čela, ale brzy ho předčil Russell s nejrychlejšími časy ve všech sektorech. Po odlétávajícím kusu karbonu z Albonova williamsu byl vyhlášen virtuální safety car.
Časy na trati se neustále zrychlovaly. Nejprve se na čelo dostal Leclerc z Ferrari, jehož čas byl brzy překonán týmovým kolegou Sainzem. Závodní inženýr se ptal Fernanda Alonsa, zda chce upravit vyvážení vozu, aby napodobil nastavení svého týmového kolegy Strolla, který se potýkal s problémy a jezdil na chvostu pole.Odpověď španělského jezdce byla dosti rozpačitá.
Verstappen vyjel na trať s vizualizačním nátěrem flow-vis na zadním křídle. Tento nátěr, obsahující fluorescenční pigmentové částice rozpuštěné v minerálním oleji, slouží ke zkoumání směru proudění vzduchu kolem vozu.
Russell se dostal do vláčku za Oconem a byl rozhořčený, že ho jezdec Alpine nechtěl pustit před sebe. Sainz se několikrát podíval mimo závodní dráhu, ale i přes časté incidenty si udržel vedení s nejrychlejším časem až do konce tréninku. Porazil tak Verstappena, Leclerca, Russella a Čoua.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:18,713 | 27 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | 1:18,989 | + 0.276 | 20 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:19,011 | + 0.298 | 29 |
4. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:19,137 | + 0.424 | 28 |
5. | Čou Kuan-jü | Sauber | Ferrari | 1:19,180 | + 0.467 | 24 |
6. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:19,211 | + 0.498 | 26 |
7. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:19,249 | + 0.536 | 26 |
8. | Juki Cunoda | RB | Red Bull PT | 1:19,260 | + 0.547 | 26 |
9. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:19,265 | + 0.552 | 25 |
10. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:19,287 | + 0.574 | 29 |
11. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull PT | 1:19,440 | + 0.727 | 22 |
12. | Daniel Ricciardo | RB | Red Bull PT | 1:19,578 | + 0.865 | 27 |
13. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:19,686 | + 0.973 | 24 |
14. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:19,794 | + 1.081 | 22 |
15. | Valtteri Bottas | Sauber | Ferrari | 1:19,804 | + 1.091 | 28 |
16. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:19,885 | + 1.172 | 26 |
17. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:19,976 | + 1.263 | 26 |
18. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:20,023 | + 1.310 | 26 |
19. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:20,295 | + 1.582 | 27 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari