Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Sainz opanoval začátek Maďarského víkendu

Sainz opanoval začátek Maďarského víkendu

VC Maďarska - 1. trénink

První trénink na VC Maďarska na okruhu Hungaroring nabídl hodně teplé počasí, vzduch měl teplotu 31 °C a povrch tratě se zahřál na 57 °C, pravděpodobnost deště během tréninku byla nulová. Okruh s délkou 4,381 km se vyznačuje tím, že 55 procent jeho délky jezdci pokrývají na plný plyn.

Některé týmy přivezly do Maďarska nové díly. Sauber například představil velký balík úprav zahrnující nové díly podlahy, svatozář, kryt motoru, bočnice a zrcátka. V týmu Haas došlo ke změně, místo Hülkenberga nastoupil Oliver Bearman, přičemž tento týden bylo potvrzeno, že Kevin Magnussen v týmu na konci roku končí.

Na trat vyjely týmy Ferrari a Red Bull s monoposty osazenými pitotovými trubicemi. Tyto trubice, které měří tlak vzduchu na dvou místech, jeden otvor je namířený proti proudění vzduchu a druhý měří statický tlak, pomáhají inženýrům sbírat aerodynamická data a získávat hodnoty pro aktuální dynamický tlak vzduchu.

Red Bull zvolil měkké pneumatiky, zatímco ostatní týmy použily střední a tvrdé pneumatiky. Během tréninku se objevily i časté technické problémy. Výstupy z chlazení ve formě žebrování na voze Čoua byly výrazně poškozené, což vedlo k tomu, že jezdec musel zajet ke svým mechanikům. Kevin Magnussen si stěžoval na stav brzd, zatímco Russell byl nespokojený s počínáním Cunody, který ho podle něj neviděl ve zpětných zrcátkách a vytlačil ho mimo dráhu. Také Sainz se po vlastní chybě dostal do kačírku a Stroll si stěžoval na katastrofální ovládání svého vozu.

Albon na měkkých pneumatikách se dostal do čela, ale brzy ho předčil Russell s nejrychlejšími časy ve všech sektorech. Po odlétávajícím kusu karbonu z Albonova williamsu byl vyhlášen virtuální safety car.

Časy na trati se neustále zrychlovaly. Nejprve se na čelo dostal Leclerc z Ferrari, jehož čas byl brzy překonán týmovým kolegou Sainzem. Závodní inženýr se ptal Fernanda Alonsa, zda chce upravit vyvážení vozu, aby napodobil nastavení svého týmového kolegy Strolla, který se potýkal s problémy a jezdil na chvostu pole.Odpověď španělského jezdce byla dosti rozpačitá.

Verstappen vyjel na trať s vizualizačním nátěrem flow-vis na zadním křídle. Tento nátěr, obsahující fluorescenční pigmentové částice rozpuštěné v minerálním oleji, slouží ke zkoumání směru proudění vzduchu kolem vozu.

Russell se dostal do vláčku za Oconem a byl rozhořčený, že ho jezdec Alpine nechtěl pustit před sebe. Sainz se několikrát podíval mimo závodní dráhu, ale i přes časté incidenty si udržel vedení s nejrychlejším časem až do konce tréninku. Porazil tak Verstappena, Leclerca, Russella a Čoua.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:18,713   27
2. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:18,989 + 0.276 20
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:19,011 + 0.298 29
4. George Russell Mercedes Mercedes 1:19,137 + 0.424 28
5. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 1:19,180 + 0.467 24
6. Lando Norris McLaren Mercedes 1:19,211 + 0.498 26
7. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:19,249 + 0.536 26
8. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:19,260 + 0.547 26
9. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:19,265 + 0.552 25
10. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:19,287 + 0.574 29
11. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:19,440 + 0.727 22
12. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 1:19,578 + 0.865 27
13. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:19,686 + 0.973 24
14. Alexander Albon Williams Mercedes 1:19,794 + 1.081 22
15. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 1:19,804 + 1.091 28
16. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:19,885 + 1.172 26
17. Pierre Gasly Alpine Renault 1:19,976 + 1.263 26
18. Esteban Ocon Alpine Renault 1:20,023 + 1.310 26
19. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:20,295 + 1.582 27


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari