Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Poslední přípravu na závod zvládl nejlépe Norris

Poslední přípravu na závod zvládl nejlépe Norris

VC Maďarska - 3. trénink

Třetí trénink na Hungaroringu proběhl za ideálních podmínek, kdy se piloti a týmy připravovali na nadcházející ostré poměřování sil. Teplota vzduchu byla 26 °C, polojasno, s nulovou pravděpodobností srážek. Vlhkost vzduchu činila 46 % a vítr foukal rychlostí 8 km/h. Tratový rekord, který drží Lewis Hamilton s časem 1:13,447 z roku 2020, zůstal nepřekonaný. Třetí trénink představoval poslední příležitost pro týmy a jezdce doladit nastavení vozů a otestovat simulace kvalifikačních a závodních kol.

Třetí trénink na Hungaroringu skončil dominancí týmu McLaren, kdy Lando Norris a Oscar Piastri obsadili první dvě příčky. Norris předvedl působivé kolo, kterým téměř o 0,5 sekundy překonal Russella, stalo se tak během druhé série jízd na měkkých pneumatikách. Tento čas následně odolal snahám Piastriho i Verstappena a McLaren předvedl výtečnou formu pro odpolední kvalifikaci.

Na začátku tréninku měli jezdci Red Bullu na trati volno, což jim umožnilo využít tvrdé pneumatiky. Pérez zahájil trénink časem 1:19.159, Verstappen následně zajel čas 1:18.897 a poté se zlepšil o půl sekundy. Pérez se také zlepšil, ale stále byl o něco pomalejší než jeho týmový kolega. Náskok Red Bullu se zvětšil, když Verstappen dosáhl času 1:17.938, a to díky úpravě předního křídla, která zlepšila ovladatelnost vozu.

Po 15 minutách se na trať vydali i ostatní jezdci na měkčích pneumatikách a Norris stanovil nový rekord s časem 1:16.931 na měkkých pneumatikách. Russell následně zajel čas 1:16.826 na druhé sérii jízd s měkkými pneumatikami, což v chladnějších podmínkách, kdy teplota trati klesla o 20 °C oproti FP1, ukázalo zlepšenou stabilitu Mercedesu. Norris znovu využil své měkké pneumatiky, ale nedokázal zlepšit svůj čas.

Ve zbývajících 20 minutách tréninku proběhla druhá série jízd na měkkých pneumatikách. Russell se zlepšil o téměř tři desetiny a Hamilton se k němu přidal na druhé místo, 0,2 sekundy za svým mladším týmovým kolegou. Norris poté znovu obsadil první příčku s časem 1:16.098 na nových měkkých pneumatikách, přičemž Piastri za ním zaostal pouze o 0,044 sekundy.

Verstappenův první pokus na měkkých pneumatikách nebyl dostatečný a v prostředním sektoru ztratil čtvrt sekundy na Norrise, to ho posunulo na třetí místo. Při posledním pokusu na stejných měkkých pneumatikách se Verstappenovi v první zatáčce zablokovaly kola a tím se potvrdilo konečné pořadí tréninku.

Russellův výkon stačil na čtvrté místo, zatímco Carlos Sainz vedl Ferrari na páté příčce, i když ve středním sektoru ztratil hodně času. Ricciardo a Albon se umístili na šestém a sedmém místě, před Hülkenbergem a Cunodou. Hamilton klesl na desáté místo, i když jeho ztráta na týmového kolegu byla minimální a Leclerc skončil mimo první desítku.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lando Norris McLaren Mercedes 1:16,098   17
2. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:16,142 + 0.044 17
3. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:16,379 + 0.281 27
4. George Russell Mercedes Mercedes 1:16,564 + 0.466 15
5. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:16,639 + 0.541 16
6. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 1:16,652 + 0.554 15
7. Alexander Albon Williams Mercedes 1:16,661 + 0.563 16
8. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:16,696 + 0.598 15
9. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:16,744 + 0.646 16
10. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:16,786 + 0.688 14
11. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:16,803 + 0.705 17
12. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 1:16,804 + 0.706 20
13. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:16,954 + 0.856 25
14. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:17,001 + 0.903 21
15. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:17,085 + 0.987 22
16. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:17,168 + 1.070 15
17. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 1:17,291 + 1.193 15
18. Pierre Gasly Alpine Renault 1:17,499 + 1.401 15
19. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:17,507 + 1.409 17
20. Esteban Ocon Alpine Renault 1:17,575 + 1.477 16

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli