Poslední přípravu na závod zvládl nejlépe Norris
VC Maďarska - 3. trénink
Třetí trénink na Hungaroringu proběhl za ideálních podmínek, kdy se piloti a týmy připravovali na nadcházející ostré poměřování sil. Teplota vzduchu byla 26 °C, polojasno, s nulovou pravděpodobností srážek. Vlhkost vzduchu činila 46 % a vítr foukal rychlostí 8 km/h. Tratový rekord, který drží Lewis Hamilton s časem 1:13,447 z roku 2020, zůstal nepřekonaný. Třetí trénink představoval poslední příležitost pro týmy a jezdce doladit nastavení vozů a otestovat simulace kvalifikačních a závodních kol.
Třetí trénink na Hungaroringu skončil dominancí týmu McLaren, kdy Lando Norris a Oscar Piastri obsadili první dvě příčky. Norris předvedl působivé kolo, kterým téměř o 0,5 sekundy překonal Russella, stalo se tak během druhé série jízd na měkkých pneumatikách. Tento čas následně odolal snahám Piastriho i Verstappena a McLaren předvedl výtečnou formu pro odpolední kvalifikaci.
Na začátku tréninku měli jezdci Red Bullu na trati volno, což jim umožnilo využít tvrdé pneumatiky. Pérez zahájil trénink časem 1:19.159, Verstappen následně zajel čas 1:18.897 a poté se zlepšil o půl sekundy. Pérez se také zlepšil, ale stále byl o něco pomalejší než jeho týmový kolega. Náskok Red Bullu se zvětšil, když Verstappen dosáhl času 1:17.938, a to díky úpravě předního křídla, která zlepšila ovladatelnost vozu.
Po 15 minutách se na trať vydali i ostatní jezdci na měkčích pneumatikách a Norris stanovil nový rekord s časem 1:16.931 na měkkých pneumatikách. Russell následně zajel čas 1:16.826 na druhé sérii jízd s měkkými pneumatikami, což v chladnějších podmínkách, kdy teplota trati klesla o 20 °C oproti FP1, ukázalo zlepšenou stabilitu Mercedesu. Norris znovu využil své měkké pneumatiky, ale nedokázal zlepšit svůj čas.
Ve zbývajících 20 minutách tréninku proběhla druhá série jízd na měkkých pneumatikách. Russell se zlepšil o téměř tři desetiny a Hamilton se k němu přidal na druhé místo, 0,2 sekundy za svým mladším týmovým kolegou. Norris poté znovu obsadil první příčku s časem 1:16.098 na nových měkkých pneumatikách, přičemž Piastri za ním zaostal pouze o 0,044 sekundy.
Verstappenův první pokus na měkkých pneumatikách nebyl dostatečný a v prostředním sektoru ztratil čtvrt sekundy na Norrise, to ho posunulo na třetí místo. Při posledním pokusu na stejných měkkých pneumatikách se Verstappenovi v první zatáčce zablokovaly kola a tím se potvrdilo konečné pořadí tréninku.
Russellův výkon stačil na čtvrté místo, zatímco Carlos Sainz vedl Ferrari na páté příčce, i když ve středním sektoru ztratil hodně času. Ricciardo a Albon se umístili na šestém a sedmém místě, před Hülkenbergem a Cunodou. Hamilton klesl na desáté místo, i když jeho ztráta na týmového kolegu byla minimální a Leclerc skončil mimo první desítku.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:16,098 | 17 | |
2. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:16,142 | + 0.044 | 17 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | 1:16,379 | + 0.281 | 27 |
4. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:16,564 | + 0.466 | 15 |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:16,639 | + 0.541 | 16 |
6. | Daniel Ricciardo | RB | Red Bull PT | 1:16,652 | + 0.554 | 15 |
7. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:16,661 | + 0.563 | 16 |
8. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:16,696 | + 0.598 | 15 |
9. | Juki Cunoda | RB | Red Bull PT | 1:16,744 | + 0.646 | 16 |
10. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:16,786 | + 0.688 | 14 |
11. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:16,803 | + 0.705 | 17 |
12. | Valtteri Bottas | Sauber | Ferrari | 1:16,804 | + 0.706 | 20 |
13. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull PT | 1:16,954 | + 0.856 | 25 |
14. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:17,001 | + 0.903 | 21 |
15. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:17,085 | + 0.987 | 22 |
16. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:17,168 | + 1.070 | 15 |
17. | Čou Kuan-jü | Sauber | Ferrari | 1:17,291 | + 1.193 | 15 |
18. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:17,499 | + 1.401 | 15 |
19. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:17,507 | + 1.409 | 17 |
20. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:17,575 | + 1.477 | 16 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli