Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Auta budou po nehodě stavět, závod ale nebude přerušen

Auta budou po nehodě stavět, závod ale nebude přerušen

O zavedení této procedury se uvažuje pro příští rok.

Od příštího roku nejspíš vejde v platnost nová bezpečnostní procedura, která umožní vozům shromážděným za safety carem zastavit na startovním roštu nebo jiném vhodném místě. Závod přitom ale nebude přerušen.

O této a ještě dalších záležitostech se momentálně diskutuje v dějišti Grand Prix Itálie v Monze.

Jak prozradil Ross Brawn magazínu AtlasF1, největší obavy jsou díky možnému poškození pneumatik po najetí na trosky vozů po havárii. Safety car by se po vyčištění tratě rozjel a na konci kola by zajel do boxů a závod by byl standardním způsobem restartován.

"Budeme mít možnost zkontrolovat pneumatiky, zda jsou v pořádku a podobně," řekl Ross Brawn. "Dáme je do botiček, takže udržíme teploti i tlak. Je to ta nejbezpečnější cesta."

V poslední době se odehrálo několik havárii mj. z podobného důvodu. Procedura by byla implementována příští rok.

"Pokud se stane nehoda mimo dráhu, pak není důvod zastavovat, samozřejmě," dodal Ross Brawn.

Mezitím Ferrari a Williams experimentují s materiály, které v případě nehody nenechají na dráze tolik nebezpečných trosek. Princip spočívá v tom, že je kariserie pokryta xylonem nebo kevlarem. Auto se sice rozbije, ale kusy zůstávají pohromadě.