Williams: největší změny nejsou vidět
Britský tým čeká rok pravdy
Williams jako první ukázal skutečnou podobu svého monopostu pro nadcházející sezonu. Haas ho sice o několik hodin předběhl, média se ale musela spokojit jen s několika počítačovými obrázky.
Zbrusu nový FW41, který tým prezentoval v Londýně, je prvním autem, které vzniklo ze spolupráce technického ředitele Paddyho Lowea a šéfaerodynamika Dirka de Beera. „Je plné novinek, které však z velké části nejsou na první pohled vidět. Stáj se rozhodla pro hodně odlišný aerodynamický koncept, což nám umožnilo dosáhnout v této oblasti opravdu výrazného pokroku,“ pochvaloval si Lowe, jemuž se také zamlouvají účinnější metody kooperace mezi vývojáři designu a specialisty na aerodynamiku. To souvisí především s příchodem De Beera, dosud činného u Ferrari. Na jeho přetažení má údajně největší zásluhu poradce Williamsu a bývalý pilot F1 Alex Wurz.
Pohonnou jednotku bude i nadále dodávat Mercedes, což by mohlo pomoci dosáhnout lepších výsledků než minulý rok. Ten byl pro tradiční britskou ekipu krajně neúspěšný. „Další takový si už nemůžeme dovolit,“ prohlásila otevřeně výkonná šéfka a maminka tříměsíčního synka Claire Williamsová.
Novopečená maminka Claire Williamsová
Nedaří se zejména po finanční stránce. Letos to ovšem zatím v tomto ohledu nevypadá o moc lépe. Žádný bonus, jako tomu bylo v případě odstupného za Valtteriho Bottase, není na obzoru. Titulární sponzor Martini navíc na konci sezony odchází. Peníze se dosud podařilo získat převážně od podporovatelů obou jezdců, Lanceho Strolla a Sergeje Sirotkina.
Lance Stroll odpovídá na dotazy novinářů
Sergej Sirotkin a v pozadí rezervní jezdec Robert Kubica